رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود از راه اندازی گشت موتوری یگان حفاظت محیط زیست در این شهرستان خبر داد.

راه اندازی گشت موتوری یگان حفاظت محیط زیست در دورودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ زلقی گفت: به منظور بازدید و بررسی منطقه حفاظت شده اشترانکوه و جلوگیری از تخلفات صید و شکار، گشت و کنترل منطقه نی‎گاه از گردنه گله چیر تا روستای تی به‎صورت پیمایش کامل انجام گرفت.

به گفته وی در این گشت و کنترل یک آب بند که جهت صید ماهی بر روی رودخانه گهر رود ایجاد شده بود تخریب و ضمن دستگیری متخلفین شکار و صید که اقدام به صید ماهی قزل‎آلای خال قرمز نموده بودند ادوات صید این متخلفین ضبط شد.

زلقی افزود: براساس آخرین مصوبه شورای‎عالی محیط زیست بهای هر ماهی قزل‎آلای خال قرمز سه میلیون ریال است و براساس ماده 18 قانون شکار و صید سازمان محیط زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم بر حسب مورد شاکی یا مدعی خصوصی شناخته می‎شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود ضمن تقدیر از زحمات مسئول و محیط بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه از دایر شدن گشت موتوری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دورود جهت پایش حوزه شهرستان و برخورد هرچه قاطع‎تر با متخلفین شکار و صید خبر داد.

وی از مردم خواست با توجه به وضعیت بحرانی گونه‎های جانوری منطقه و خطر انقراض این گونه‎ها در طبیعت از شکار آنها جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده متخلفین مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست دورود و یا سامانه 1540 اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.