يك عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از راه‌هاي نفوذ دشمن در كشور سخن گفت و مدعي شد كه در حال حاضر نيز آمريكا در نهادهاي جمهوري اسلامي، آدم دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ديروز آنهايي كه سخنراني حسن رحيم پور ازغدي را گوش كرده بودند به فكر فرو رفتند چون او مدعي موضوعي شد كه به گفته برخي اثباتش چندان آسان نيست و برخي ديگر اينطور گفتند كه وي نتوانسته منظور خود را به درستي منتقل كند چرا كه مگر مي‌توان اينگونه ادعا كرد در نهادهاي كشور عناصر آمريكا حضور دارند!

اين ادعا از تريبون نمازجمعه پخش شد و دلسوزان پس از شنيدن آن افسوس خوردند كه چرا از اين تريبون كه بايد نداي وحدت سر داده شود اظهارتي بيان مي‌شود كه ترديد و بدبيني در ميان ملت ایجاد می کند. ازغدي و مواضع ضدآمريكايي او بر همگان واضح است اما متهم كردن حضور آدم هايي كه دست پرورده آمريكا هستند اتهام كوچكي نيست و او مي‌توانست از واژه برخي استفاده كند كه اينگونه اتهامات متوجه همگان نشود.

همچنين بايد سوال شود كه منظور او از آدم آمريكا چيست؟ يك سوال ديگر هم ديروز پس از سخنراني ازغدي در اذهان شكل گرفت كه او اين اطلاعاتی را كه مدعي درست بودنشان است از كجا كسب كرده و منبع خبري او كيست وکجاست؟ او گفت: آمريكا پس از پيروزي انقلاب سراغ هر كسي كه فكر مي‌كرد از طريق او به انقلاب نفوذ كند رفت و هدف آنها هم حذف امام خميني (ره) و راه ايشان بود و راهبرد آنها هم بر سر كار آوردن افراد ميانه رو و متمايل به غرب بود. وي افزود: آمريكا در ميان مراجع قم، دانشگاهيان، تكنوكرات‌ها، اهالي رسانه‌، توده‌اي‌ها و كمونيست‌ها، چريك‌ها و جدايي‌طلبان نفوذ كرده بود. آنها از هيچ‌كسي صرف نظر نكردند و به سراغ آخوند، وزير، وكيل و ضد آخوند و روشنفكر، ليبرال‌ها و دولتي‌ها رفتند.

آنها حتي تا شوراي انقلاب نفوذ كرده بودند و از محرمانه‌ترين اخبار آنها اطلاع داشتند. آنها در دولت، حوزه و مجلس آدم داشتند؛ فكر مي‌كنيد الان آدم ندارند؟ همين الان در همه نهادهاي جمهوري اسلامي آدم دارند و از هر كسي به نحوي استفاده مي‌كنند. به گفته وي، آنها براي نفوذ به هر كسي از يك راهي وارد شدند.

آنها متوجه شده بودند كه نمي‌توانند انقلاب را سرنگون كنند بنابراين به دنبال مطرح كردن اسلام تندرو در مقابل اسلام ميانه رو بودند. آنها خط امام را اسلام تندرو معرفي كرده و دنبال تبليغ اسلام ليبرالي در برابر خط امام بودند. آمريكا مي‌خواست يك جمهوري اسلامي باقي بماند كه با آمريكا و اسراييل دشمن نباشد و بنا نداشته باشد كه مدل‌هاي غير‌آمريكايي ارائه كند. ازغدي مدعي شد: در اسناد لانه جاسوسي آمده كه آمريكا به بعضي‌ها كمك مي‌كرد تا روزنامه راه بيندازند و حتي براي آنها مقاله مي‌نوشت، به بعضي كمك حزبي مي‌كرد.

به بعضي پول مي‌داد وبه جاه طلبي سياسي بعضي كمك مي‌كرد. آنها پروژه‌اي تعريف كرده بودند كه در آن كمونيست سلطنت طلب، ليبرال و آدم مذهبي و نماز شب خوان عليه خط امام اقدام مي‌كردند. بعضي از اين افراد حقوق مي‌گرفتند و بعضي بدون حقوق و بدون اطلاع از اينكه در چه راهي هستند براي آمريكا در اين پروژه بازي مي‌كردند.

وي افزود: اكنون نيز آمريكا براي 5 تا 10 هزار نفر در كشور پرونده دارد و خصوصيات شخصي و اخلاقي و خانوادگي و نقاط ضعف و قدرت آنها را بررسي كرده و بر روانشناسي اين افراد كار كرده است. سخنران نمازجمعه انتخابات را رها نكرد و گفت: اكنون مقامات آمريكايي مي‌گويند بايد جريان‌هايي تقويت شده و به مجلس بروند كه ميانه رو و غرب گرا باشند. 




منبع: آرمان

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار