مدير عامل شركت گاز استان زنجان از طراحی مهندسی و اجرای تاسيسات گازرسانی برای ظرفيت نهايی 200 هزار متر مكعب در ساعت برای تامين گاز شهرك افق ابهر در راستای پویایی و بالندگی بیشتر بخش صنعت زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در مراسم افتتاحیه طرح گازرسانی به شهرك صنعتی افق ابهر كه در آستانه فصل سرما، با حضور معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شركت گاز زنجان و مسئولین شهرستان ابهر برگزار شد.

مهندس سید عسگریان با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین گاز این شهرك صنعتی با توجه به حساسیت بالای خط لوله صادراتی، در حال حاضر با توجه به عدم راه اندازی كامل مجموعه های صنعتی پیش بینی شده جهت استقرار در شهرك، صرفاً ظرفیت ایستگاهC.G.Sمنصوبه، 30 هزار متر مكعب در ساعت است.

وی با اعلام اینكه از 2 سال گذشته، اقدامات و هماهنگی های لازم به منظور دریافت مصوبه هیات مدیره شركت ملی گاز ایران، دریافت مجوزهای مربوطه و نیز تهیه و تدارك اقلام مورد نیاز اجرای پروژه، شامل ایستگاه های تقلیل فشار، لوله، شیر آلات و اتصالات انجام شده است؛ از همكاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی استان در راستای فراهم كردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه روز افزون استان خبر داد.

مدیر عامل شركت گاز استان زنجان کرد: برای اجرای پروژه گاز رسانی شهرک صنعتی افق ابهر در مجموع شش میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده است که از این میزان سه میلیارد و 200 میلیون تومان انتقال گاز به ورودی شهرک توسط شرکت گاز استان و سه میلیارد و 700 میلیون تومان دیگر توسط شرکت شهرک های صنعتی استان برای ایجاد شبکه گاز رسانی در داخل شهرک صنعتی افق ابهر صرف شده است.

مهندس عسگریان با بیان اینكه تجهیز شهرك های صنعتی و شركت های فعال به انرژی گاز؛ گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف در استان زنجان است. افزود: در حال حاضر از 13 شهرك و ناحیه صنعتی استان، 12 مورد بهره مند از گاز طبیعی است و شهرك صنعتی انگوران نیز در دست اجرا است.

وی ابراز کرد: همچنین3 محور صنعتی ذاكر-بناب، روی و نورین نیز از گاز طبیعی استفاده می كند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خدمات و تلاشهای مهندس عزت اله تاتی، رییس اداره گاز ناحیه ابهر و كاركنان تلاشگر این مجموعه، تقدیر شد.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.