شرکت انگلیسی بریتیش گس نیز، مورد تهاجم هکرها قرار گرفت و اطلاعات مشتریان آن به سرقت رفت.

سرقت مکرر اطلاعات از شرکت انگلیسیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شرکت‌های انگلیسی ارائه دهنده خدمات انرژی به بخش خانگی در انگلستان (British Gas)، مورد تهاجم هکرها قرار گرفت. در این حمله اطلاعات حدود 2200 نفر از مشتریان این شرکت به سرقت رفت. مسئولین امنیتی این شرکت، اعلام کردند این حمله منشأ خارجی داشته و هیچ کدام از اطلاعات پرداخت مشتریان به سرقت نرفته است.

در روز حمله، مسئولین شرکت با ارسال ایمیلی به دو هزار نفر از مشتریان خود، سعی کردند تا به آنها این اطمینان را بدهند که حمله مذکور، منشأ داخلی نداشته است. در ابتدای انتشار خبر این حمله، گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال داخلی بودن حمله، در میان مشتریان منتشر شده بود. در ایمیل ارسالی از جانب شرکت، به مشتریان این اطمینان نیز داده شده بود که هیچ گونه اطلاعاتی نظیر اطلاعات بانکی و یا کارت‌های اعتباری به سرقت نرفته است.

این چندمین حمله سرقت اطلاعات در یک هفته اخیر به شرکت‌های انگلیسی است. شرکت مخابراتی تاک تاک (TalkTalk) نیز طی روزهای اخیر، هدف حمله هکرها قرار گرفت و اطلاعات بخشی از کاربران آن به سرقت رفت. هنوز هیچ گروه خاصی، مسئولیت حملات مکرر سرقت اطلاعات در هفته‌های اخیر به شرکت‌های انگلیسی را بر عهده نگرفته است. چند روز پیش، یک نوجوان انگلیسی به اتهام حمله به تاک تاک بازداشت شد، اما هنوز اتهام وی به تایید مراجع قضایی انگلستان نرسیده است. وجود ضعف‌های امنیتی، موضوعی است که شرکت‌های انگلیسی را به شدت آزار می‌دهد. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار