مشاور و معاون وزیر گفت: خوشبختانه در فضای بعد از تحریم شاهد حضور و رشد 40 درصدی غرفه‌های خارجی در کنار شرکت‌های داخلی نیز بوده‌ایم.

حضور 40 درصدی شرکت‌های خارجی در دوران پسابرجام/ کشور ما پیشرو در زمینه واکسن و سرمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جواناسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات آموزش ترویجات کشاورزی در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه سال جاری بر اساس اطلاعات بدست آمده و شواهد عینی نسبت به سال گذشته رشد کمی و کیفی خوبی داشته است.

وی با اشاره به حضور 500 غرفه در این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال شاهد رشد 40 درصدی غرفه‌های خارجی و 30 درصد غرفه‌داخلی هستیم.

زند در ادامه گفت: بنابراین در فضای بعد از تحریم خوشبختانه شاهد اشتیاق حضور شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های داخلی هستیم و از طرفی این جای امیدواری است که شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و شرکت‌های داخلی از قوت و پشتیبانه خوبی نیز برخوردار هستند و توانسته‌اند پای به پای شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مشاور و معاون وزیر در خصوص تحقیقات دام و طیور اظهار داشت: غرفه واکسیناسیون و سرم‌سازی در مقایسه دو سال گذشته از نظر کیفی و کمی رشد خوبی را داشته و از طرفی کشور ما در زمینه واکس و سرم همیشه پیشرو بوده است و همچنین در زمینه تغذیه امور دام اقدامات خوبی صورت گرفته است.

زند با اشاره به محصولات تراریخته گیاهی بیان کرد: در زمینه محصولات تراریخته در چهارچوب ایمنی زیستی حرکت می‌کنیم و آنچه قانون گفته به آن پایبند هستیم و برای محصولات تراریخته آنچه مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت است اختیارات لازم داده شده و آیین‌نامه‌های آن در حال تدوین و تشکیل هستند.

همچنین محمدرضا ملاصالحی رئیس دفتر اصلاح نژاد در خصوص کیفیت خوراک دام و طیور اظهار داشت: دامداران ما از واحدهایی که به صورت تخصصی خوراک را فرآوری و تولید می‌کنند نیز باید نیاز خود را تامین کنند اما این معادله دو طرفه است و کارخانجات باید بتوانند از نظر کیفیت و قیمت اعتماد دامداران را جلب کنند و از طرفی سیاست معاونت امور دام مبنی بر این است که به مرور به سمت واحدهای عظیم فرآوری که ایجاد شده برویم و در نهایت تصمیم دامداران به دو عامل قیمت و کیفیت بستگی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار