معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اجرای برجام به صورت تدریجی است از این رو زیان های وارده به اقتصاد کشور نه یک دفعه بلکه گام به گام رفع خواهد شد.

محمد شریعتمداری در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در دوره تحریم، هم مردم و هم واحدهای تولیدی با آسیب های جدی مواجه شده بودند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: از طرفی ما در انتخابهایمان محدود بودیم و به منابع مالی دسترسی نداشتیم و نمی توانستیم منابع حاصل از دسترنج صادرکنندگان را از طرق مختلف به کشور بازگردانیم.

وی تصریح کرد: همچنین گشایش اعتبار اسنادی ممکن نبود،‌‌ LC افتتاح نمی شد،‌ مبادلات مالی بین ایران و کشورهای دیگر محدود بود و هزینه مالی برای انتقال منابع به کشور بسیار سنگین بود.

شریعتمداری با بیان اینکه طبق محاسبات اقتصاد کشور در دوره تشدید تحریم هر روز با زیان مواجه می شد، گفت: اجرای برجام به صورت تدریجی است از این رو زیان های وارده به اقتصاد کشور نه یک دفعه بلکه گام به گام رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای کامل برجام،‌ امکان رقابت در حوزه های مختلف گسترش می یابد و ایران با حضور در بازارهای جهانی می تواند به سرمایه،‌ مواد اولیه و تکنولوژی آنهم با قیمت مناسب و در شرایط عادی دست یابد.

وی تاکید کرد:باید از منابع مالی که در اختیار کشور قرار می گیرد در راستای ساخت اقتصاد به شکل مقاومتی استفاده کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای برجام همچون شکل گیری تحریم ها تدریجی است، افزود: افق پیش رو برای تولیدکنندگان روشن است و امیدواریم با تدابیر مناسب به قله هایی که شایسته مردم است دست یابیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار