معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مهم‎ترین کارهایی که در اولویت راهداری قرار دارد ارتقای سطح ایمنی جاده‎ها و شروع عملیات راهداری در استان‎های سردسیر است.

شروع عملیات راهداری در استان‎های سردسیر/ ارتقای سطح ایمنی جاده‎ها از اولویت راهداریبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته گفت: با توجه به اشاراتی که وزیر راه و شهرسازی به موضوع راهداری از بعد حس سرمایه ملی داشتند مصوبات خوبی در سال گذشته برای راهداری به تصویب رسیده است اگرچه به دلیل محدودیت منابع مالی بخشی از این مصوبات به مرحله اجرا نرسید اما امیدواریم در آینده با تأمین مشکلات مالی به اجرا درآید.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما هستیم و به زودی عملیات راهداری در استان‎های سردسیر شروع می‎شود با حمایت دولت مبلغ هزار میلیارد ریال اعتبار به سازمان راهداری اختصاص یافته تا راهداری بتواند برای انجام عملیات زمستانی تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کند.

کشاورزیان ادامه داد: علی‎رغم محدودیت اعتباری به دلیل برنامه‎ریزی که از قبل صورت گرفته بود عملکرد هفت ماهه نخست سال 94 در استان‎ها نسبت به مدت مشابه رشد قابل ملاحظه‎ای داشته است و در مجموع 4 هزار و 500 میلیارد ريال ارزش ریالی عملیات انجام شده در این هفته ماه گذشته از سال است.

رئیس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‎ای گفت: در این مدت 3 هزار و 250 کیلومتر از راه‎های کشور که از جمله راه‏‎های شریانی محسوب می‎شوند بهسازی و آسفالت گرم شده که بالغ بر 7 میلیون تن آسفالت است.

وی در خصوص عملیات حفاظتی گفت: در هزار و 360 کیلومتر از راه‎های کشور عملیات حفاظتی انجام شده و 2 هزار و 500 کیلومتر از راه‎های کشور عملیات درزگیری انجام شده است و در واقع مجموعه کارهایی که در حوزه نگهداری انجام داده‎ایم هزینه‎ای بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.

کشاورزیان ادامه داد: یکی از مهم‎ترین کارهایی که در اولویت راهداری قرار دارد حوزه ایمنی و ارتقای سطح ایمنی جاده‎ها که تا به حال توانسته‎ایم 50 هزار کیلومتر خط‌کشی به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به حال 345 نقطه پرتصادف در راه‏های کشور اعم از 20 دستگاه تقاطع هم سطح و 25 دستگاه تقاطع غیرهم سطح اصلاح شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در این مدت به استان‎ها اختصاص داده شده 2 هزار میلیارد ریال بوده و 3هزار و 500 میلیارد ریال در هفته آینده به حساب استان‎ها اختصاص داده می‎شود همچنین 2 هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مربوط به خزانه اسنادی اداری برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در اختیار آنها قرار داده شده است.

***تردد به عراق با ویزا صورت می‎گیرد

کشاورزیان افزود: در طی 10 ماه گذشته کارهای مناسبی زیربنایی برای اربعین امسال انجام شد که عمده کارها بر دوش وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از مسیرها را بهسازی کرده‎ایم و گیت‎ها و سرویس‎های بهداشتی و ... را افزایش داده‎ایم و اکنون برنامه ما این است که با شرکت‎ها صحبت کنیم تا ظرفیت خود را برای بازگشت زائران افزایش دهند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ناوگان می‎تواند بر اساس یک تقاضای چند روزه در سال باشد و به عبارتی نمی‎توانیم هر مقدار نوسان را در یک مناسبت پوشش دهیم و این امر تنها برای بعضی مواقع قابل مدیریت و تقسیم‎بندی است.

وی تصریح کرد: حتی المقدر این امکان را به وجود می‌آوریم که زائران بتوانند به راحتی به کشور بازگردند و از وسایل حمل و نقل شهرداری، نیروهای مسلح و همچنین شرکت‏های حمل و نقل هم استفاده می‎‏کنیم که خود را کمتر در مکان‏‎های دیگر درگیر کنند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: طبق آمار تا این لحظه تردد به عراق با ویزا صورت می‎گیرد و این یک ترمز جدی است که علی‌رغم پیش‌بینی افزایش تعداد زائران، تعداد کاسته شود.

کشاورزیان در پاسخ به سوال خبرنگار درباره نرخ عوارض گفت: هزینه‎های راهداری بسیار گران است و محاسبات، پرداخت این مقدار از عوارض را نشان می‌دهد اما بحث تقاضای سفر و تأثیری که در تعیین عوارض می‎گذارد این احتمال وجود دارد که در بازنگری بعدی این مبلغ تجدیدنظر شود.

وی در خصوص پیشنهاد افزایش قیمت گازوئیل اظهار داشت: من با این قضیه موافق نیستم اما قانونی در سال گذشته تصویب شده و وزارت نفت موظف است که 20 درصد عوارضی بگیرد و 10 درصد را به راه‌آهن و 10 درصد را نیز به راهداری بدهد اما دولت به خاطر سیاست‏های ضد تورمی این کار را تا به الان اجرا نکرده است اما به این منابع نیاز داریم و امیدواریم دولت این مصوبه را اجرا کند.

کشاورزیان همچنین در توضیح ارائه کارت هوشمند به رانندگان گفت: ما برای تمدید کارت هوشمند یک حداقل فعالیت را در آیین‎نامه‎ها درج کردیم که اگر فردی این حداقل را داشته باشد کارتش قابل تمدید خواهد بود و سهم بیمه‌اش هم پرداخت می‎شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار