کارشناس پیشگیری از معلولیت های بهزیستی شهرستان رفسنجان از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای 14 هزار کودک بین سه تا 6 سال در رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عصمت حاج باقری افزود: این طرح همزمان در سراسر کشور از اول آبان ماه آغاز شده است و تا 15 آذر ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت در رفسنجان هم با اجرای این طرح 14 هزار کودک در پیش دبستانی ها، مهدکودک ها و مراکز بهداشتی روستایی این شهرستان مورد معاینه چشم قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان تشخیص بیماری تنبلی چشم ( آمبلیوپی) زیر شش سال است، خاطرنشان کرد: تشخیص این بیماری در افراد بالای شش سال علاوه بر مشکل بودن، هزینه های بالایی برای درمان دارد.

حاج باقری با بیان اینکه سه کارشناس بهزیستی در رفسنجان این معاینات را انجام می دهند، یادآور شد: در برخی افراد تکامل بینایی در یکی از چشمها طبیعی است و در چشم دیگر غیر طبیعی است و چشمی که بیناییش تکامل پیدا نکرده مبتلا به ضعف بینایی و تنبلی چشم می شود.

وی افزود: برای اصلاح تنبلی چشم در کودکان باید آنها را آموزش داد تا از چشمی که ضعیف تر است استفاده کند.

حاج باقری خاطرنشان کرد: اینکار با قرار دادن پوشش بر روی چشم قوی تر انجام می شود و این شیوه موثر ترین راه برای درمان تنبلی چشم است.

وی تصریح کرد: پارسال اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای بیش از ده هزار و 200 کودک زیر شش سال انجام شد که از این تعداد 15 نفر مبتلا به آمبلیوپی بودند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: طرح ، پیشگیری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.