وضعیت نا مطلوب طلاق در تهران/برنامه زمانبندی مستمری بازنشستگان

یک طلاق از هر ۲.۸ازدواج درتهران،عدم صدورمجوز مهدهای کودک دوزبانه، آسیبهای اجتماعی ولزوم توجه به آن دربرنامه ششم ،آغاز اجرای طرح تنبلی چشم و ...از مهمترین اخبارحوزه بهزیستی و رفاه در این هفته بوده است.

وضعیت نا مطلوب طلاق در تهران/برنامه زمانبندی مستمری بازنشستگانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این هفته اخبار و وقایع مهمی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

یک طلاق از هر ۲.۸ ازدواج در تهران

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال در هفته جاری با اشاره به اینکه ۱۳.۳ درصدطلاقها درکمتراز یکسال اول زندگی ثبت شده است ، گفت: براساس آخرین آمارها ازهر ۲.۸ ازدواج در تهران یکی منجر به طلاق می شود.

علی اکبر محزون به آمار شش‌ماهه طلاق اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، طی این مدت ۸۳ هزار و ۲۷۷ مورد طلاق به ثبت رسیده که ۷۴ هزار و ۹۴۲ مورد در مناطق شهری و ۸ هزار و ۳۳۵ مورد نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد رشد داشته است.

 رشد ۲۵درصدی ارائه تسهیلات قرض الحسنه بانک ها به مددجویان امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدا نیز د با بیان اینکه امسال دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بانکی به اشتغالزایی مددجویان اختصاص یافته است گفت: در۶ ماه امسال اعتبارجذب شده ۲۵ درصد رشد داشته است.

محمد امید با اشاره به اینکه طبق قانون بودجه امسال ۲۳ بانک متعهد به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد هستند، افزود: سال گذشته یکهزار و ۹۷۱میلیارد ریال اعتباردرنیمه نخست سال جذب شد درحالی این رقم امسال به دو هزار و ۴۷۶ میلیارد ريال رسیده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل دامداری، کشاورزی، حمل و نقل ، صنایع دستی ، شیلات ، فعالیت های صنف و صنعتی تعلق می گیرد تصریح کرد: امسال با مشارکت بانک های خصوصی شاهد رشد چند برابری ارائه تسهیلات قرض الحسنه بانکی هستیم.

عدم صدور مجوز مهدهای کودک دوزبانه

مدیرکل دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی در روزهای میانی هفته با اشاره به اینکه دستورالعملی مبنی بر صدور مجوز مهدهای کودک دو زبانه در دستور کار بهزیستی وجود ندارد، گفت: دریافت شهریه اضافی برای مهدهای دو زبانه تخلف است.

آرزو ذکایی فر افزود: مهدهای کودکی در تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند بصورت تمام وقت و نیمه وقت فعالیت می کنند و در این میان چیزی به عنوان مهد دو زبانه نداریم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی برای تاسیس مهد کودک دو زبانه مجوزی صادر نمی کند، گفت: تعداد اندکی مهد در گذشته مجوز گرفته اند که این مهدهای کودک نیز تحت عنوان دو زبانه حق دریافت شهریه اضافی را ندارند.

آسیبهای اجتماعی ولزوم توجه به آن دربرنامه ششم 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در هفته جاری به عدم توجه به موضوعات اجتماعی در برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت آسیبهای اجتماعی کشور باید سند کنترل و کاهش آسیبها در برنامه ششم تدوین شود.

سید حسن موسوی چلک به جای خالی موضوعات اجتماعی در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: در ماده ۹۷ برنامه چهارم توسعه به موضوعات اجتماعی و آسیبهای اجتماعی اشاره شده بود اما متاسفانه در برنامه پنجم توسعه حتی یک اشاره کوچکی نیز به آسیهای اجتماعی نشده بود و کلا این موضوعات مطرح نشده بود.

وی گفت: علی رغم اینکه در سیاستهای کلی به آسیبها توجه شده بود اما در برنامه پنجم به موضوعات و مسایل اجتماعی مردم هیچ اشاره ای نشده و برنامه ای برای آنها در نظر گرفته نشد که این خود مشکلاتی را در پی داشت.

آغاز اجرای طرح تنبلی چشم 

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز از آغاز اجرای طرح تنبلی چشم از ابتدای آبان خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۵ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که امسال این طرح توسعه پیدا می کند.

 انوشیروان محسنی‌بندپی در بیستمین سال اچرای طرح تنبلی چشم افزود: در حال حاضر در یک هزار و ۵۰۰ پایگاه دایمی و ۳۰ هزار پایگاه دایمی و ۳۰ هزار پایگاه غیر دایمی در کشور کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه بینایی می شوند. 

وی با اشاره به اینکه طرح تنبلی چشم از سال ۷۴ و به‌صورت پایلوت در بندرعباس آغاز شد ، گفت: اجرای این طرح توانست در جهت جلوگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان بسیار موثر باشد.

 وی با تاکید براینکه در طول ۲۰ سال گذشته با اجرای طرح تنبلی چشم ۲۷ میلیون معاینه برای پیشگیری از کم‌بینایی و نابینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال انجام شده است ، اظهار داشت: در ۳ سطح، از بروز اختلالات بینایی کودکان جلوگیری شده است 

 برنامه زمان بندی پرداخت مستمری بازنشستگان با سامانه تلفنی ۱۴۲۰

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در این هفته گفت: سامانه تلفن گویای ندای تامین (۱۴۲۰)، به منظور اطلاع رسانی دقیق به بازنشستگان برنامه زمان بندی پرداخت حقوق آنان را از طریق این سامانه اعلام می کند.

 دکترمنصوراعتصامی اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، می‌توانند با وارد نمودن تاریخ روز دریافت مستمری خود به این سامانه، تاریخ دقیق واریز مستمری در ماه‌های آبان لغایت اسفند سال جاری را دریافت کنند.

وی افزود: این برنامه تنها برای مستمری بگیرانی که  در فاصله زمانی ۵ لغایت ۱۹ هر ماه حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کرده‌اند، اجرایی است.


منبع: مهر
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار