کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه گفت: مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج بیشترین مورد مرگ‌های ناشی از مسمومیت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید حنیفه با اشاره به اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج در میان موارد مرگ ناشی از سموم در کشور بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در سال‌های اخیر (از سال 1389 تا کنون) بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است گفت:خرید، فروش و عرضه این سم ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: قرص برنج و گاز متصاعد شده از آن حاوی ترکیب سمی آلومینیوم فسفید است که می‌تواند در مدت سه تا چهار ساعت، سیستم تنفسی و قلبی را دچار مشکل کند.
دکتر حنیفه اظهار کرد: مصرف سهوی قرص موجود در برنج باعث مرگ دسته جمعی چند خانواده شده است.

کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه تصریح کرد: بهتر است برای پیشگیری از آفت‌زدگی غلات و حبوبات در منزل، به جای استفاده از قرص برنج که بسیار سمی و کشنده است، از سیر و نمک استفاده شود.

وی افزود: در صورت تماس ترکیبات قرص با چشم، آن را با آب فراوان بشویید و مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کنید؛ همچنین در صورت تماس پوست با ترکیبات قرص، لباس‌های آلوده را از بدن بیمار خارج کنید و در معرض هوای آزاد قرار دهید و محل تماس را با آب و صابون بشویید.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.