معاون بیمه خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یک بیمه شده به تنهایی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای سازمان بیمه سلامت هزینه به بار آورد که خوشبختانه شناسایی و رسیدگی شد.

دکتر کوروش اعتماد معاون بیمه خدمات سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تشکیل سامانه تایید دارو در بیمه سلامت گفت: هدف اصلی از راه اندازی این سامانه ارائه خدمت بهتر و پوشش خدمات بیشتر برای بیمه شدگان از طریق مدیریت منابع است که مدیریت منابع از طریق صرف هزینه های درست و بجا محقق می شود. 

وی افزود: مشکلاتی که همکاران ما در حوزه دارو و تجهیزات حس کرده بودند، تجویز داروها برای یکسری از بیمه شدگان و بیماران خارج از راهنمای بالینی وزارت بهداشت بوده است.به گونه ای که بعضی از داروها توسط یک فرد از بیش از یک سازمان بیمه گر دریافت می شد، یعنی فرد تحت پوشش بیش از یک بیمه قرار دارد و یا فردی از سازمان بیمه سلامت در یک استان و استان مجاور دارو دریافت می کرد زیرا با زیر ساخت هایی که وجود داشت سامانه اطلاعاتی ما قادر به بررسی این موارد نبود.

معاون بیمه خدمات سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص هزینه های غیر ضروری که روی دست سازمان بیمه سلامت گذاشته شده ، گفت: این سامانه از ابتدای مرداد ماه امسال راه اندازی شد و توانستیم مواردی از هزینه های گزاف غیر ضروری را بررسی کنیم و آنها را مدیریت نماییم، بطور مثال در سال 93 یک بیمه شده به تنهایی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای سازمان بیمه سلامت هزینه به بار آورد و موردی دیگر در سه ماه اخیر امسال یک فرد فقط در حوزه دارو حدود 300 میلیون تومان برای سازمات بیمه سلامت هزینه داشته است. اگر بتوانیم سامانه تایید دارو را به روز رسانی کنیم ، مقدار زیادی در مصرف منابع صرفه جویی می شود و می توان آن را برای سایر بیمه شدگان اختصاص داد.

وی در خصوص نگرانی های موجود برای شناسایی موارد هزینه بر غیر ضروری تاکید کرد: ما در حال شناسایی موارد هزینه بر غیر ضروری هستیم اما نگرانی هایی در خصوص خدشه دار شدن دریافت خدمات توسط بیمه شدگان در نتیجه مداخلات خود داریم که باید راهکارهای محافظه کارانه را در پیش بگیریم. ما برای اینکه در دریافت خدمات برای بیمه شدگان اختلالی ایجاد نشود، از یکسری اشتباهات کوچک چشم پوشی می کنیم ولی در سطوح بالاتر حتما و بطور جدی پیگیری و برخورد خواهیم کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار