با وجود تحریم‌ها تاکنون یک هزار و 102 میلیارد ریال کالا از آمریکا به کشور وارد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در 6 ماهه نخست سال 37 میلیون و 270 هزار دلار معادل یک هزار و 102 میلیارد ریال با وزن بیش از 19 میلیون کیلوگرم کالا از امریکا به کشور وارد شده است.

از جمله این کالاها می توان به ماشین آلات، مکمل‌های دارویی و انواع ویتامین‌ها، لوازم بازی برای کودکان، سنگ گچ و مکمل‌های غذایی جت اسکی و قایق تفریحی و غیره اشاره کرد.

یک کارشناس اقتصادی در این خصوص گفت:در سال گذشته نیز 559 هزار دلار معادل 4 هزا رو 30 میلیارد ریال مواد آرایشی، ادکلن و نخ دندان وارد شده است.

وقتی به آمار کالاهای وارداتی نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که بیشتر این کالاهای وارداتی را در داخل کشور می‌توانیم تولید کنیم و به این ترتیب از واردات بی رویه و خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و سرمایه را در داخل کشور به کار می‌بندیم بدین گونه اشتغال‌زایی را هم برای جوانان و خودکفایی کشور خواهیم داشت.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
دولت آمريکاشطرنج بازماهريست که کل محصولاتش رابه کشورهاي مخالفش ميفروشد،داراي هوش مالي وسياسي است وهمينطورهوش امنيتي که ازآن دربرجام استفاده کرد،جان نوزادشيرخواردرتمام کشورهابرايش ارزش نداردوهميشه چماغ به دست است وتنهاازطريق صرفه جويي،قناعت،سرمايه گذاري،خريدکالاي باکيفيت توليدداخل،دادن اطلاعات غلط به آمريکا يک کشورميتوانداقتصادوسياست خودرااداره کند،اين گرگ پيرزماني طول ميکشدتاتوبه کندشايدوقتي که درکشورش قحطي شده باشد
آخرین اخبار