مسئول بیماری‌های غیرواگیر استان گلستان گفت: پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که ممکن است حتی به شکستگی‌های خود به خودی استخوانی منجر شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین همایش اطلاع رسانی بیماری پوکی استخوان ظهر امروز همزمان با روز جهانی این بیماری، با حضور پرسنل بهداشتی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مرکز آموزش بهورزی گرگان برگزار شد.

دبیر همایش اطلاع رسانی بیماری پوکی استخوان در حاشیه این همایش به خبرگزاری دانشجو گفت: این همایش با هدف اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم و پرسنل بهداشتی با بیماری پوکی استخوان همزمان با روز جهانی پوکی استخوان برگزار شده است.

وی همچنین آشنایی این افراد با راه‌های پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان این بیماری را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

مهدیه ساور سفلا در ادامه خاطرنشان کرد: بیماری پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که فرد مبتلا به آن هیچ علامتی را احساس نمی‌کند تا زمانی که در مرحله پیشرفته بیماری علامت‌هایی مانند «درد استخوانی و ضعف عضلانی» در فرد ظاهر می‌شود و حتی ممکن است به شکستگی‌های خود به خودی استخوانی منجر شود.

مسئول بیماری‌های غیرواگیر استان در پایان سخنانش به راهکارهای پیشگیری از پوکی استخران اشاره کرد و تحرک کافی، تغذیه مناسب، استفاده از مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین دی را از این جمله برشمرد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.