یک تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: واشینگتن حق دخالت در امور سوریه و برکناری «بشار اسد» از قدرت را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، «مارک گلن،» از بنیانگذاران جنبش همبستگی، در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: چرا آمریکا خود را در روند تصمیم‌گیری برای تعیین رئیس‌جمهور آینده سوریه دخالت می‌دهد. اگر گروهی از کشورهای قدرتمند جهان تصمیم بگیرند دولت آمریکا را از قدرت برکنار کنند، این موضوع سبب ایجاد «سونامی» در واشینگتن خواهد شد.

وی افزود: این دقیقا همان کاری است که آمریکا در سوریه انجام داده و در حال انجام دادن آن استَ، برکناری بشار اسد از قدرت. گلن در ادامه تاکید کرد ایران نقش اساسی و محوری در حل بحران سوریه دارد و آمریکا از این مسئله آگاه است.

تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد: ایران و دیگر کشورهای تاثیرگذار در مسئله سوریه باید هنگامی که با آمریکا سروکار دارند بسیار هشیارانه عمل کنند، زیرا این کشور در هیچ زمینه‌ای قابل اعتماد نیست.

آمریکا روز دوشنبه در نهایت اذعان کرد حضور ایران در گفتگوهای دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ سوریه، ضروری است. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد به دلیل روابط نزدیک تهران با بشار اسد، ایران نقش محوری در این گفتگوها دارد.

انتظار می‌رود سیاستمداران اروپایی و عرب نیز در این مذاکرات که پنج‌شنبه در وین برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند. پیش از این، ایران هرگز به مذاکرات با موضوع جنگ سوریه دعوت نشده بود. «سرگئی لاوروف،» وزیر خارجه روسیه، چندی پیش تاکید کرده بود حضور ایران در مذاکرات سوریه الزامی است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار