مهاجم سابق پرسپولیس شانس این تیم را برای برد دربی بیشتر دانست و گفت: شرایط روحی پرسپولیس برای این بازی بهتر از استقلال است.

جواد کاظمیان، مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با شهرآورد پایتخت گفت: دربی همواره شرایط خاص خود را دارد و معمولا هر تیمی که از نظر روحی روانی بر اوضاع مسلط باشد و از موقعیت‌های به وجود آمده بهتر استفاده کند در پایان موفق خواهد بود. به نظر من به دلیل اینکه پرسپولیس هر دو دربی فصل قبل را به سود خود به پایان برده و در هفت بازی اخیر از استقلال شکست نخورده است. این تیم از لحاظ روحی وضعیت مناسب‌تری نسبت به حریف دارد و در کل از شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی برخوردار است.

معمولا پیش‌بینی نتایج کار درستی نیست اما گمان می‌کنم پرسپولیس در دربی 2-0 برنده شود. وی در ارتباط با نقاط قوت دو تیم اظهار داشت: هر دو تیم در خط حمله بازیکنان خوبی دارند به ویژه پرسپولیس که از حضور سه مهاجم سرعتی، یعنی مهدی طارمی، امید عالیشاه و علی علیپور بهره می‌برد و در ضد حملات می‌تواند دفاع استقلال را با مشکل مواجه کند.

علاوه بر این پرسپولیس در خط دفاع از مهره‌های با تجربه‌ای مثل بنگر و نورمحمدی استفاده می‌کند که حضور این افراد در بازی مهمی مثل دربی حائز اهمیت است.

کاظمیان همچنین در ارتباط با نخستین دربی که پس از فوت مرحوم هادی نوروزی برگزار می‌شود، گفت: هادی در دو دربی اخیر موفق به ارسال  دو پاس گل شده بود و قطعا از هر لحاظ جای او در دربی خالی است. من به شخصه هنوز در گذشت او را باور نکرده‌ام. امیدوارم خداوند به خانواده‌اش صبر بدهد و شرایطی فراهم شود تا مسئولین به خانواده‌ی وی به بهترین شکل رسیدگی کنند.

 مهاجم سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازیکنان جوان تحت تاثیر جو حاکم به دربی قرار خواهند گرفت و هر چه این اثر کمتر باشد، کیفیت بازی بالاتر خواهد بود استقلالی‌ها اکثرا با تجربه هستند اما پرسپولیس بازیکنان جوان بیشتری دارد و در بین آن‌ها فکر می‌کنم.

فرشاد احمدزاده به دلیل تکنیک بالایی که دارد. می‌تواند اثر خوبی روی بازی بگذارد در کنار این جوان‌ها، حضور بازیکنان با تجربه‌ای مثل بنگر و نورمحمدی کارساز خواهد بود.

وی افزود: من در دربی‌های زیادی بازی که هم اما بهترین خاطره‌ام از مربی، هت‌تریک ایمون‌زاید در دربی هفتادوچهارم است.

کاظمیان در پایان آرزو کرد که در دربی پیش‌رو، شاهد یک بازی زیبا و تماشاگر پسند باشیم. هشتادویکمین شهرآورد پایتخت، روز جمعه 8 آبان ماه از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار