عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی در منطقه جزء بانفوذترین کشورها بوده و در مسائل مختلف صاحب رأی است، از این‌رو کشورهای غربی برای حل بحران سوریه به جمهوری اسلامی محتاج هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصالح جوکار با اشاره به دعوت ایران برای حضور در نشست وین درباره بحران سوریه، گفت: به‌طور حتم حضور ایران در نشست سوریه، کلید حل بحران این کشور است و بدون حضور ایران این مسائل به هیچ وجه قابل حل نیست.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی در منطقه جزء بانفوذترین کشورها بوده و در مسائل مختلف صاحب رأی است، از این‌رو کشورهای غربی برای حل بحران سوریه، به جمهوری اسلامی محتاج هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که راه‌حل بحران سوریه، تنها سیاسی بوده و رویکرد نظامی هیچ تأثیری در حل این مسائل ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه نتیجه‌ای جزء ایجاد تنش و درگیری و بحران نداشته و در این میان این کشورها برای پیشبرد اهدافشان در منطقه از گروه‌های تروریستی حمایت بسیاری داشته‌اند.

جوکار تصریح کرد: آمریکا بعد از گذشت چهار سال از بحران سوریه و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی، به این نتیجه رسیده که این‌گونه اقدام هیچ نتیجه ای نداشته و قفل این بحران تنها با مذاکره باز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: مذاکرات سیاسی سوریه باید با حضور دولت قانونی این کشور و معارضان سوری و بدون حضور گروه‌های تروریستی و خارجی برگزار شود، از طرف دیگر مذاکرات مشروط در بحث بحران سوریه هیچ فایده‌ای نداشته و جمهوری اسلامی با این رویکرد مخالف است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.