امروز نام 7 نامزد به عنوان کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست فیفا تایید شد .


به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  کمیته برگزاری انتخابات ریاست فیفا اسامی 7 نفر را به عنوان نامزد های نهایی تایید کرد.

 این 7 نفر عبارتند از علی بن حسین، ژروم شامپاین، میشل پلاتینی، جانی اینفانتینو، موسی حسن بیلیتی، سلمان بن ابراهیم ال خلیفه و تایکون توکیو.

تنها کسی که نامزدیش مورد تایید قرار نگرفت، دیوید نخید، بازیکن سابق تیم ملی ترینیداد و توباگو بود.





*حال نگاهی می‌اندازیم به بیوگرافی کوتاهی از هفت نامزد ریاست فیفا

1- مشل پلاتینی: اسطوره‌ی فوتبال فرانسه
معروف‌ترین نامزدی ریاست فیفا است نکته جالب توجه درباره‌ی وی این است که پلاتینی توسط کمیته اخلاق فیفا، 90 روز از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم است ولی با این وجود نامزدی او هم مورد تایید قرار گرفت. پلاتینی از سال 2007 ریاست یوفا را بر عهده دارد و تنها نامزدی است که فوتبالیست هم بوده است.

2- علی بن حسین
شاهزاده 39 ساله اردنی که دوست میشل پلاتینی هم است نایب رییس فیفا، رییس فدراسیون فوتبال اردن و عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است. بن حسین برای دومین بار برای ریاست فیفا کاندید شده است وی در انتخابات قبلی 73 رای آورد.

3- ژروم جامپین
دیپلمات فرانسوی 56 ساله که معاون سابق دبیر کل فیفا طی سال‌های 1999 تا 2010 دبیر کل فیفا بوده است. وی همچنین سال‌های 1983 تا 1997 معاون اول وزارت امورخارجه فرانسه بوده است. شامپاین هم برای دومین است که کاندید می‌شود. وی در انتخابات قبلی نامزد شد ولی انصراف داد.

4- توکیو سکسویل
سکسویل زندانی سیاسی دوران آپارتاید است وی یک بازرگان اهل آفریقای جنوبی است و سابقه‌ی ریاست فدراسیون فوتبال آفریقا را دارد.

5-موسی بیلیتنی
رییس اتحادیه فوتبال لیبری در سن 48 سالگی نامزد ریاست فیفا شده است وی شهرت زیادی ندارد و به نظر نمی‌رسد شانس زیادی هم برای کسب جایگاه ریاست فیفا داشته باشد.

6-جانی اینفانتیتو
دبیر کل 45 ساله وسوئیسی – ایتالیایی یوفا که از سال 2000 وارد این سازمان شده است از سال 2009 دبیر کل یوفا شد. وی سابقه حضور در کمیته انضباطی  کمیته اجرایی و کمیته حقوقی یوفا را هم دارد و در حال حاضر عضو کمیته تغییرات اساسنامه فیفا هم است.

7- شیخ سلمان بن ابراهیم خلیفه
ولیعهد 49 ساله بحرین که در حال حاضر ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده دارد ونایب رییس فیفا هم است دیگری نامزدی است که صلاحیتش تایید شده است.

وی در گذشته ریاست فدراسیون فوتبال بحرین را هم عهده‌دار بوده و 17 سال سابقه حضور در فوتبال را دارد.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نامزدهای ، فیفا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار