فرمانده انتظامي استان زنجان گفت : پدافند غيرعامل مهمترين راهكار مقاومت پايدار و مقابله با دشمن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سردار عليرضا صالحي در اولين روز از هفته پدافند غير عامل افزود: مصون سازي از آسيب ها و تهديدات احتمالي و کاهش آسيب پذيري نيروي انساني، ساختمان‌ ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان هاي حياتي از جمله مهمترين مزاياي اجراي ضرورت هاي پدافند غيرعامل در جامعه است و لازم است همه مسئولان و کارکنان انتظامي و حتي مردم و تمام جامعه در اين راستا تلاش کنند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه ، در بخش انتظامي رعايت مباني پدافند غير عامل باعث كاهش آسيب پذيري در ماموريت هاي ناجا مي شود ، افزود: در اين خصوص علاوه بر تمهيدات لازم ، آموزش هاي لازم نيز به كليه كاركنان توسط رده هاي مجري امر داده مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي استان بر ضرورت فرهنگ سازي اصول پدافند غير عامل تاکيد و بیان کرد: پدافند غيرعامل داشتن اقدامات پيشگيرانه براي خنثي کردن تهديدات دشمنان بوده كه بايد انواع تهديدات را شناخت و راه مقابله با اين تهدايت را تمرين و آموزش داد.

فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: آموزش پدافند غير عامل از مهمترين اولويت هاي پليس بوده و وظيفه داريم آموزش پدافند غيرعامل را در مجموعه فرماندهي انتظامي استان زنجان ارتقاء دهيم.

سردار " صالحي " با بيان اينكه پدافند غير عامل تنها با تهاجم ديگر کشورها و دفاع از تماميت مرزي يک سرزمين ارتباط ندارد، تصريح کرد: آمادگي در زمينه پدافند غير عامل در صورت وقوع حوادث طبيعي از جمله سيل، زلزله و ... خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

وي در ادامه با بيان اينکه تمام دستگاه ها و سازمان ها بايد در راستاي تحقق امنيت پايدار در جامعه گام بردارند،تصريح کرد: پليس زنجان اين آمادگي را دارد تا با همکاري تمامي نهادها و دستگاه هاي ذي ربط از تمام توان و ظرفيت هاي خود در راستاي تحقق اين مهم استفاده نمايد.

فرمانده انتظامي استان زنجان رعايت الزامات پدافند غيرعامل را يكي از موثرترين و پايدارترين روش هاي دفاعي در برابر تهديدات طبيعي و غيرطبيعي خواند و افزود : فرماندهي انتظامي استان زنجان به واسطه وظيفه و ماموريتي كه بر عهده دارد همواره با بررسي و احصاي تهديدها ، برنامه ريزي دقيق و حساب شده در مسير ارتقاي توانمندي هاي خود در مقابله با تهديدات حركت مي كند .

سردار صالحي در پايان گفت: برابر برنامه هاي ابلاغي و زمان بندي شده با بهره گيري از توان و امكانات موجود انتظامي استان ، نسبت به اجراي دقيق و كاربردي برنامه ها هفته پدافند غير عامل اقدام مي شود

انتهای پیام/ح

برچسب ها: پدافند ، پایداری ، دشمن ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.