شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای شرقی استان کرمان است که تنها 16و هفت دهم درصد راه دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محرومیت در روستاهای مناطق کوهستانی شهرستان ریگان به اوج خود رسیده ، بطوریکه به علت محرومیت در این روستاها، اهالی اقدام به مهاجرت کرده اند و هم اکنون این مناطق خالی شدن از سکنه است.

یکی از محرومیت های شهرستان ریگان، نداشتن جاده در روستاهای مناطق کوهستانی وعشایری آن است.

نبود جاده سبب شده خدمات رسانی به روستاها به کندی صورت پذیرد.

یکی از روستاهایی که در گذشته از رونق خاصی درمناطق عشایری برخوردار بوده، روستای دهنه عباسعلی ریگان است که هم اکنون 70 درصد اهالی آن به دلیل نبود راه مناسب اقدام به مهاجرت کرده اند.

فرماندار ریگان در بازدید از این روستا گفت: به زودی جاده ریگان ـ رودبار بازگشایی و ارتباط این دو شهرستان بر قرار می شود.

امین باقری افزود: مناطق عشایری و کوهستانی شهرستان ریگان فاقد راه ارتباطی هستند و این امر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است .

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان تنها 16 و هفت دهم درصد راه ارتباطی وجود دارد که این نبود راه سبب مهاجرت اهالی این مناطق به حاشیه شهر ها می شود.

فرماندار ریگان تصریح کرد: به زودی احداث جاده ریگان ـ سرزه ـ دهنه عباسعلی که اعتبار آن تامین شده است آغاز می شود که با احداث این جاده تحول شگرفی در منطقه ایجاد می شود.

باقری یادآور شد: با توجه به اینکه در گذشته کشاورزی در این روستا از رونق خاصی بر خوردار بود با کشت های جایگزین اقتصاد اهالی نیز رونق خواهد گرفت.

وی کشت زعفران را با توجه به شرایط آب و هوایی در این مناطق از اولویتها بر شمرد و افزود: این امر به زودی در این منطقه تحقق می یابد .

فرماندار ریگان از ساخت یک واحد آموزشی در این منطقه در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره آموزش وپرورش عشایری استان نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد .

باقری تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته به زودی معلم در این روستا مستقر و دانش آموزان نیز از مزایای تحصیل برخوردار می شوند.

وی یادآور شد: برای بر طرف کردن مشکل آب آشامیدنی اهالی روستا هم مقداری لوله توسط اداره عشایری در نظر گرفته می شود.

یادآور می شود: روستای دهنه عباسعلی ریگان در 65کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: فاقد ، جاده ، ریگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.