بیش از 202هزار و500 تن ذرت علوفه ای بهاره وتابستانه در مازندران برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت ذرت علوفه ای در 4هزارو500 هکتار از زمین های کشاورزی مازندران گفت : ارقام 704 ،640 و770 در دو مرحله بهاره و تابستانه کشت می شود.

عنایتی افزود: در هر هکتار به طور متوسط 45 تن ذرت علوفه ای برداشت و در سه ایستگاه سیلاژ علوفه استان سیلو و پس از بسته بندی در اختیار دامداران منطقه قرار گیرد.

وی نیاز سیلو ذرت علوفه ای را در استان یک میلیون و500 تن بیان کرد وگفت: بیش از 800 هزار تن علوفه سالانه دراستان کم داریم.

کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: این میزان علوفه مورد نیاز را هم اکنون از استانهای اردبیل وقزوین تامین می کنیم

نصراللهی گفت: این گیاه یکی از بهترین گیاهان برای تولید علوفه سبز ، سیلو و دانه است .

به گفته وی گیاه ذرت مواد قندی و نشاسته زیادی دارد و عملکرد محصول ذرت علوفه ای بیش از 80 تن در هکتار است.

کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : علوفه این نوع ذرت غنی از مواد گلوسیدی و انرژی زا و فقیر از پروتئین است به همین دلیل این نوع علوفه را باید همراه با علوفه هائی که غنی از پروتئین هستند. بطور مخلوط در جیره غذایی دام وارد کرد..

استان مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و سالیانه حدود 10 میلیون تن انواع محصول کشاورزی در این استان تولید می شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: برداشت ، بیش ، ذرت ، علوفه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.