تجمعات و اعتراضات دانشجویان و مردم، پیامی به دنیا مخابره کرد که بدانند با دین مردم جمهوری اسلامی و خیزش‌های انقلاب اسلامی نباید شوخی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به گفته امام روح الله(ره)؛ آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و البته می‌توان گفت که انگلیس نیز هر چند روباه پیر است و هر بار با نیرنگی قصد فریب و دخالت دارد، او هم هیچ غلطی نمی‌تواند و نخواهد کرد.
 
در شب‌ها و روزهایی که معطر به عزای سیدالشهدا و یاران با وفای ایشان بود، یزیدیان زمان نقشه‌هایی شوم در ذهن می‌پرورانند، در این روزها جک استراو، دیپلمات باز نشسته انگلیسی در حالی به ایران سفر کرد که استکبارستیزی ملت ایران در اوج خود قرار داشت.
 
زمزمه‌ها و شاید به گفته عده‌ای روشنفکر شایعات! حضور جک استراو در اصفهان نیز در حالی شنیده می‌شد که مردم اصفهان در روز عاشورا غرق در اندوه و ماتم بودند، اما در ساعات ابتدایی شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) این شایعات رنگ واقعیت گرفت و استراو درحالی که مردم اصفهان شعار هیهات من الذله را فریاد می‌زدند، وارد این شهر شد.
 
بعضی تروریست‌های بالذات چه فکری کرده‌اند که در قامت توریست به شهر شهیدان و آن هم در روز عاشورای حسینی، وارد می‌شوند. در روزهای ماه آبان، ماه استکبارستیزی و مبارزه با استکبار جهانی که انگلیس در کنار آمریکا یکی از نمادهای واضح و علنی استکبار است. بعضی نیز حافظه تاریخی‌شان ضعیف است و یا خود این حافظه را پاک کرده‌اند که اینها را به واقع توریست می‌دانند و حضورشان را در از بین بردن پروژه ایرانی هراسی موثر می‌دانند! و البته نه تروریست در پوششی دیگر.
 
در ساعات ابتدایی حضور جک استراو در اصفهان، مردم این شهر و در راس آنها جوانان و دانشجویان با موضع‌گیری‌های قاطعانه خود نسبت به این حضور واکنش‌های شایسته و انقلابی نشان دادند.
 
اولین واکنش مردم و آغاز جابه‌جایی استراو
 
مردم انقلابی و شهیدپرور اصفهان که در روز عاشورای حسینی، با آن همه عظمت و صلابت، درس ایستادگی در برابر شمرهای زمان گذرانده‌اند؛ از کنار این اقدامات و کج فهمی‌ها به راحتی نگذشتند و بار دیگر غیرت و بصیرت خود را به رخ کشیدند. اقدامات به جا، به موقع و هوشیارانه مردم بیدار اصفهان تنها یک روز پس از عاشورای حسینی در مقابل حضور وزیر خارجه اسبق انگلیس خبیث راه نفوذ این جرثومه فساد و دولت مطبوعش را تنگ کرد.
 
تجمع دانشجویان و مردم انقلابی اصفهان در روز یکشنبه سوم آبان‌ماه، یک روز پس از عاشورای حسینی، روز حماسه و اقتدار حسینی، در مقابل هتل عباسی، محل اقامت جک استراو اولین اقدام عملی در مقابل حضور وی در اصفهان بود.
 
این تجمع که از ساعت ۱۵:۳۰ برگزار شد با شعارهای کوبنده و انقلابی تجمع کنندگان همراه بود و هر لحظه بر جمعیت آن‌ها اضافه می شد. شاید در ابتدای کار تنها دانشجویان و طلاب میدان‌دار این اقدام انقلابی بودند؛ اما با گذشت زمان مردم عادی و رهگذران نیز با آگاهی از این مسأله به تجمع می‌پیوستند. البته عده‌ای هم در دو طرف خیابان به تماشای این اقدام ایستاده بودند؛ بله مثل همیشه که عده‌ای فقط بیننده‌اند.
 
از توریست‌های مستقر در هتل و یا رهگذر از محل تجمع هم در بین نظاره کنندگان دیده می‌شد که این تجمعی با این شرایط فرصت خوبی بود تا حس استکبارستیزی و بصیرت جوانان و ملت انقلابی ایران را بهتر از گذشته به جهان مخابره کند.
 
بیانیه‌ای نیز برای این تجمع و از طرف مردم انقلابی، هیآت مذهبی و تشکل‌های دانشجویی شهر اصفهان تهیه شده بود که با توجه به محتوای آگاهی بخش آن، دانشجویان این بیانیه را بین رهگذران توزیع می‌کردند و اگر سؤالی بود به آن پاسخ گفته و در کنار این عملِ خود، روشنگری را هم که وظیفه دانشجویان است انجام می‌دادند. به قول شهید مظلوم شهید بهشتی «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود». نکته این است که این افراد اگر در ابتدا در مقابل این عمل مخالفت نشان می‌دادند؛ اما پس از توضیحات اکثراً به جز چند نفر که آن هم عادی است، موضع متفاوتی نسبت به این قضیه داشتند.
 
در این میان، تجمع کنندگان نقش حفظ امنیت را نیز ایفا می‌کردند و پس از حدود یک ساعت و نیم یا دو ساعت تجمع با آرامش و مطمئن از اثربخشی آن تمام شد و این افراد محل تجمع را ترک کردند.
 

جاسوس روباه پیر با مقاومت انقلابی دانشجویان فرار کرد/ درسی که آقای «جک» برای رویاپردازان ایرانِ پسابرجام داد + تصاویر

 
مردم شاهین‌شهر نیز حضور جاسوس انگلیسی را بر نتافتند
 
پس از پایان این تجمع، خبر تغییر محل اقامت جک استراو و حضور وی در هتل اطلس شاهین‌شهر منتشر شد و در پی انتشار این خبر فراخوان تجمع در مقابل هتل اطلس در فضای مجاری منتشر و تجمع دیگری این بار در شاهین‌شهر اصفهان رقم خورد که البته فرار جک استراو از هتل عباسی و رفتن به هتل اطلس شاهین‌شهر و جابه‌جایی‌های وی نتیجه همین تجمع‌های انقلابی بود.
 
استراو در شاهین شهر نیز بیش از چند ساعت در مقابل اعتراضات جوانان انقلابی دوام نیاورد و مردم شاهین‌شهر با شعارهای خود خواهان خروج وزیر اسبق خارجه انگلیس از شهر خود شدند.

 
 جاسوس روباه پیر با مقاومت انقلابی دانشجویان فرار کرد/ درسی که آقای «جک» برای رویاپردازان ایرانِ پسابرجام داد + تصاویر
 

لغو دانشگاه گردی اتفاقی استراو با هوشیاری دانشجویان
 
یکشنبه شب نیز خبرها حاکی از آن بود که وزیر خارجه اسبق انگلیس برای صبح دوشنبه درنظر دارد در قالب بازدید از مکان‌های تاریخی اصفهان به دانشگاه هنر اصفهان واقع در خیابان استانداری هم سری بزند.
 
حجت الاسلام ابطحی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه مسئولان در خصوص این مسئله ساکت هستند، گفت: ممکن است به دانشگاه هنر ماموریت داده شده باشد؛ چراکه دانشگاه هنر استقلال و جایگاه این چنینی ندارد که بخواهد استراو را به دانشگاه بیاورد و دانشگاه‌های مهم‌تری نیز برای حضور وی در استان است؛ چرا دانشگاه هنر؛ به نظر می‌رسد این جریان از بیرون مدیریت می‌شود.
 
با تأیید خبر برنامه حضور استراو در دانشگاه هنر اصفهان در ساعات اولیه روز دوشنبه، دانشجویان اصفهانی که هشدار ورود این جرثومه فساد به صحن مقدس دانشگاه را داده بودند در اقدامی انقلابی برای اعتراض به این حضور در محل ورودی دانشگاه هنر تجمع کردند و چون روز گذشته با سردادن شعارهای کوبنده همراه با شعور، اعتراض خود را نشان دادند که این جمع نیز کم کم بر تعداد آن افزوده می شد و جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه هم در این جمع حضور یافتند.
 
البته این تجمع تنها اعتراض به حضور جک استراو در دانشگاه نبود و در واقع عکس‌العملی بزرگتر به اجازه حضور وی در شهر شهیدان، شهری که به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شناخته می‌شود، بود.
 
افراد رهگذر و حتی توریست‌ها نیز با این که این تجمع با فاصله‌ای از پیاده‌رو برگزار شده بود نسبت به آن عکس العمل نشان داده و تلاش بر آگاهی یافتن از علت حضور این افراد داشتند و دیده می‌شد که افراد زیادی از این مسأله مطلع شده و علت آن را نیز جویا شدند.


 
  جاسوس روباه پیر با مقاومت انقلابی دانشجویان فرار کرد/ درسی که آقای «جک» برای رویاپردازان ایرانِ پسابرجام داد + تصاویر
 

تصویری که پس از دو روز حضور مخفیانه، حقیقت را فاش کرد
 
اما در ادامه این تجمع، اخبار حاکی از اقامت وی در هتل کوثر اصفهان بود که در ادامه جمعی از دانشحویان و طلاب نیز به سمت هتل کوثر حرکت کردند و بالاخره بعد دو روز حضور استراو در اصفهان، در میان تکذیب حضور وی و عدم واکنش مسئولین، دوریبن رسانه‌ها وی را در مقابل هتل کوثر اصفهان در حالی که با همسرش برای حضور در اماکن تاریخی اصفهان از هتل خارج می‌شد، شکار کرد.

 
  جاسوس روباه پیر با مقاومت انقلابی دانشجویان فرار کرد/ درسی که آقای «جک» برای رویاپردازان ایرانِ پسابرجام داد + تصاویر
 

عکسی که پاسخی کوبنده برای تکذیب کنندگان حضور استراو در اصفهان مبدل گشت، در این شرایط که فضای شهر اصفهان به هیچ عنوان پذیرای استراو نبود، خبرها از فرار روباه پیر به فرودگاه اصفهان حکایت داشت.
 
پای جک به دیار غیاث‌الدین باز نشد
 
در ادامه رسانه‌ها و منابع آگاه از برنامه کاشان گردی استراو خبر دادند؛ اما وی که پس از اعتراض‌های گسترده مردم اصفهان به ویژه دانشجویان و جمعی از طلاب مجبور به ترک اصفهان شده بود، شرایط را برای حضور در کاشان نیز مناسب ندید، از کاشان گردی محروم شد و ساعاتی بعد در حالی که مردم انتظار خروج وی از ایران را داشتند، استراو در میان پایتخت نشینان حاضر شد.
 
اما دانشجویان دانشگاه‌های کاشان نیز در پی این اتفاقات، آماده استقبال از جک استراو بودند و جعفری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان در این باره گفت: اگر جک استراو به کاشان می‌آمد، ما نیز به حضور وی می‌رسیدیم و برای استقبال از او آمادگی داشتیم و آنچنان که باید و شایسته بود، از خجالت وی در می‌آمدیم.
 
منصوری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این باره گفت: دانشجویان کاشان با پلاکاردهایی که برای حضور جک استراو در کاشان آماده کرده بوند، قصد مطرح کردن این سوال را از وی داشتند که ایرانیان چقدر از حضور وی راضی هستند و شخص جک استراو چه نظری در این باره دارد؟!
 
همه این تجمعات و اعتراضات مردم و جنبش دانشجویی، به دشمنان و عناصری که در کشور رفت و آمد دارند و به ایران پسابرجام جشم طمع دوخته‌اند، پیامی مخابره کرد که این افراد و دولت‌های مطبوعشان بدانند با دین مردم جمهوری اسلامی، خیزش‌های انقلاب اسلامی، تقیدات دینی و ارزش‌هایی که ملت ایران دارند و حاضر هستند جان خودشان را فدای این مسئله بکنند، نمی‌شود شوخی کرد.



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


منبع:دانشجو
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.