با فرا رسیدن فصل پائیز و آغازکاشت محصول سیر در شهرستان طارم پیش بینی می گردد در صورت وجود بارندگی وتامین آب مورد نیاز، سطح زیر کشت این محصول به 2000 هکتار برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: با فرا رسیدن فصل پائیز و کاشت محصول سیر دراین شهرستان و پیش بینی می گردد در صورت وجود بارندگی وتامین آب مورد نیاز، سطح زیر کشت این محصول به 2000 هکتار برسد.

عماری با بیان اینکه تعداد بهره برداران این محصول در حدود 1250 نفر می باشد افزود:. سیر یکی از محصولات مهم و با ارزش شهرستان است که با توجه به کیفیت بالای آن قسمت عمده ای از محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشورهای خارجی مانند روسیه،آذربايجان وكشورهاي حوزه خليج فارس صادر می گردد.

وی ادامه داد: ارقام سیر مورد کشت در شهرستان شامل سیر قرمز،سیر صورتی،سیر سفید ، سیر محلی طارم می باشد که همه ساله در ماههای اردیبهشت و خرداد برداشت و به بازار عرضه می گردد.

این مسئول ادامه داد:مهمترین مشکل سیر کاران این شهرستان خرد بودن قطعات،توليد به روش سنتي و نیز نبود واحد های فرآوری ،بسته بندی وسردخانه براي این محصول می باشد كه اميد است با تمهيدات لازم اين مشكلات درسالهاي آينده برطرف گردد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطر نشان کرد : ازاقدامات انجام گرفته توسط این مدیریت، ارائه روشهاي نوين كاشت،داشت وبرداشت، برگزاري كلاسهاي آموزشي در خصوص كاشت و داشت اين محصول بالاخص كنترل آفات ،بيماريهاو علفهاي هرز و همچنين رايزني با ميادين ميوه و تره بار و تجار سراسركشور در زمان عرضه محصول به بازار،جهت تنظيم بازار و جلوگيري از افت قيمت محصول مي باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: سیر ، اختصاص ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.