صدای گویندگان رادیویی را روی صحنه تئاتر نیاوران گوش کنید.

میثم عبدی کارگردان نمایش «اتفاقات» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایش گفت: نمایش «اتفاقات» با مشارکت گروه تئاتر «اشتباهات» و گویندگان خوب و با استعداد رادیو تهران بر صحنه سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌رود.

عبدی تهیه کننده رادیو تهران در ادامه بیان کرد: بخش عمده‌ای از بازیگران نمایش «اتفاقات» را گویندگانی چون امین قاضی، مهدی مجنونی، سینوره کفاش طب، امیر عضد و اسماعیل باستانی تهیه کننده برنامه «صفر بیست و یک» ایفای نقش می‌کنند.

وی توضیح داد: از ابتدا مبنایم بر این بود که بر اساس اتفاقات رادیویی نمایش «اتفاقات» را روی صحنه اجرا ببریم که این واقعه رخ نداد و در زمانی که به دنبال  بازیگر بودم هیچ کس را جز نزدیکانم در رادیو تهران پیدا نکردم، بسیاری از آن‌ها اولین بار است اجرای نمایش صحنه‌ای را تجربه می‌کنند و تعداد دیگری اجرای عمومی دوم و یا سوم آن‌ها در سالن‌های تئاتر است.

عبدی در خصوص روایت نمایشنامه «اتفاقات» عنوان کرد: این نمایش بر خلاف نامش که طنز است کاری صرفا کمدی نیست و تنها یک برش از طنز تلخ اتفاقات سیاسی،‌ اجتماعی، فرهنگی و ... نمایان می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان شد: نمایش «اتفاقات» ماجرایی است که در یکی از شهرهای ایتالیا می‌گذرد و تمام اتفاقاتی که برای یک فرمانده شهر رخ می‌دهد را در شکل و شمایل طنز بیان می‌کند.

عبدی درباره ساختار نمایش «اتفاقات» اظهار داشت: در نمایش «اتفاقات» بر خلاف دیگر نمایش‌های کمدی در ایران که مبتنی بر متن و دیاگور است، از هیچ کلامی استفاده نکرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به ایفای نقش دیگر بازیگران نمایش «اتفاقات» توضیح داد: عباس جمشیدی،‌ فریبا امینیان، منوچهر رمضانی، امین قاضی، امیر عضد، مهری مجنونی، سینوره کفاش طلب، اسماعیل باستانی و ... از دیگر کسانی هستند که در این نمایش در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران از روز پنجشنبه 7 آبان تا اوایل آذر ماه هر شب ساعت 20 اجرا می‌روند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.