معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان لرستان گفت: در طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم دراین استان 150 کارورز و 16 اپتومتریست و چشم پزشک همکاری می کنند.

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در لرستانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، داشی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان آذرماه امسال ادامه دارد اظهار داشت: در بیستمین سال اجرای این طرح، حدود 80 هزار کودک جامعه هدف ما هستند که امیدواریم بتوانیم حداقل 80 درصد از این کودکان را مورد غربالگری و معاینه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری در سه سطح صورت می گیرد افزود:در سطح اول کودکان مشکوک به مشکلات و بیماریهای چشم شناسایی می شوند.

داشی اظهار داشت: در سطح دوم این کودکان به اپتومتریست یا بینایی سنج معرفی شده و در صورت تشخیص نهایی اگر فرد دچار عیوب و بیماریهای خاص چشم پزشکی باشد به چشم پزشک متخصص ارجاء داده می شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز حتی عمل جراحی چشم نیز در این طرح انجام خواهد شد، افزود: هدف ما این است که تمام مراحل این طرح به صورت صددرصد رایگان در اختیار کودکان قرار گیرد.

معاونت پیشگیری بهزیستی لرستان هدف از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم را شناسایی عیوب انکساری دانست و اظهار داشت: اطلاعات و داده های علمی نشان می دهد دوره طلایی برای شناسایی عیوب انکساری و خصوصا تنبلی چشم در این سنین 3تا 6سال است.

وی افزود: اگر این بیماری در این سنین تشخیص داده نشود در سنین بعد از ده سالگی درمان این مشکل غیر قابل جبران است و منجر به آسیب های چشم می شود.

وی با بیان اینکه در طول سال نیز پایگاه های دائم کار سنجش چشم کودکان را انجام می دهند، اظهار داشت: علاوه بر پایگاههای ثابت امسال 1300 پایگاه بینایی سنجی در لرستان طرح غربالگری را انجام می دهند.

انتهای پیام /ب


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.