این طرحها شامل یک حسینیه در روستای دولت آباد کفه با زیر بنای 300 مترمربع ، یک خانه وِیژه مدد جویان کمیته امداد با زیر بنای 70 مترمربع و یک خانه بهداشت در روستای محمد آباد تزرج با زیر بنای 100 مترمربع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ به گفته حجت الاسلام محمد رمضان نژاد، مسئول ستاد زکات کمیته امداد سیرجان برای اجرای این طرح ها 2 میلیارد ریال از محل زکات جمع آوری شده هزینه شده است. 

مرکز نیکوکاری هیئت ام البنین سیرجان نیز به بهره برداری رسید و در این مراسم از 14 نفر از فعالان شبکه های نیکوکاری و مشارکت های مردمی تجلیل شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور در این مراسم فقرزدایی و کمک به مستمندان با جلب مشارکت های مردمی را از وظایف این نهاد برشمرد و گفت: خوداشتغالی، خودکفایی و توانمند سازی مدد جویان در اولویت کاری قراردارد به طوریکه پارسال 124 هزار شغل ایجاد شد. 

مصطفی خاکسار با اشاره به فعالیت 40 مرکز نیکوکاری در استان کرمان افزود: این استان در بخش جمع آوری زکات و در بخش مشارکت های مردمی جایگاه خوبی در کشور دارد.

بهمن دستاری، مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه کمیته امداد کشور هم گفت: تاکنون 940 مرکز نیکوکاری در کشور به منظور استفاده از توان توانمندان محلی برای رفع نیازهای محرومان محله ها راه اندازی شده است که معتمدان محلی در این زمینه پیشگامند. 

حجت الاسلام مهدی دهقان، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی کشور نیز گفت: تلاش برای زدودن فقرتنها به فقر مالی خلاصه نمی شود بلکه باید با مدیریت و برنامه ریزی فقرفرهنگی، فقرمعنوی و اجتماعی برچیده شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: افتتاح ، طرح ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.