نماینده پارلمان سوریه گفت این کشور از هر طرح و ابتکاری برای حل بحران موجود استقبال می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یک عضو پارلمان سوریه گفت: دولت سوریه از هرگونه ابتکار و طرح سیاسی برای حل بحران کنونی این کشور استقبال می کند بنابراین عملیات سیاسی در سوریه متوقف نشده است.

احمد الکزبری افزود: در سایه تحولات کنونی در سوریه به خصوص وجود سایه جنگ و عملیات نظامی در این کشور هیچ عملیات سیاسی محقق نمی شود بنابراین قبل از هر چیزی باید درگیری های نظامی پایان یابد. دولت سوریه از هرگونه راهکار سیاسی برای حل بحران موجود استقبال می کند بنابراین روند سیاسی متوقف نشده است.

وی تاکید کرد: نکته متمایز انتخابات پارلمانی آینده این است که دیگر چیزی به نام خلا پارلمانی وجود نخواهد داشت. پارلمان بر اساس قانون اساسی جدید تشکیل خواهد شد. ما قبل از برپایی کنفرانس ژنو 3 باید به راهکار سیاسی دست یافته باشیم. پارلمان سوریه باید نقش مهمی در عملیات سیاسی در کشور ایفا کند.

به گفته وی باید ساز و کاری که بر اساس آن پارلمان به شکل بهتری کار کند فراهم شود. باید در آمد مالی جدیدی برای پارلمان تعریف شود تا نقش و مسئولیتی را که بر عهده دارد به نحو احسن انجام دهد. اختیارات رییس جمهور در سوریه در اکثر قوانین اساسی در کشورهای جهان موجود است.

نماینده پارلمان سوریه یادآور شد: ما در خصوص محدوده و دامنه اختیاراتی که دولت بر عهده دارد ضعف هایی داریم. پارلمان آینده سوریه باید از نظامنامه داخلی هود مطلع شود. جامعه بین المللی متقاعد شده است که ائتلاف ملی مخالفان سوری بعد از ظهور تعدای از گروه های مخالف داخلی و خارجی دیگر نماینده مخالفان در این کشور نیست. روسیه در زمان درست و مناسبی به میدان نبرد علیه تروریسم وارد شد. ورود روسیه در سوریه برای مقابله با تروریسم معادله وضع کنونی را به طور کامل به سود ما تغییر داد. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار