قائم مقام وزیر صنعت گفت: واحدهای صنفی در قالب شرکت ‎سرمایه‎گذاری و یا بانک اصناف می‎توانند در سرمایه‎‎گذاری فروشگاه‎های زنجیره‎ای مشارکت کنند.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم توسعه فروشگاه‎های زنجیره‌ای در کشور گفت: هر نظام بازرگانی داخلی کشور باید به نحوی ساماندهی شود که همه ذینفعان از آن راضی باشند و در بخش بازرگانی داخلی کشور یکی از ذینفعان مصرف‎کنندگان هستند .

وی با اشاره به اینکه نظام حاکمیت یکی دیگر از ذینفعان بازرگانی داخلی است، گفت: دولت باید از محل فعالیت‎های بازرگانی و اقتصادی درآمدهایی در قالب مالیات و عوارض داشته باشد که پاسخگوی هزینه‎های عمومی کشور باشد و در این راستا باید معاملات و فعالیت‎های اقتصادی به نحوی شفاف باشد که برای دولت جمع‌آوری درآمدی که طبق قانون پیش‌بینی شده سخت نباشد.

خسروتاج در ادامه صحبت‎های خود فعالان بخش بازرگانی را از دیگر ذینفعان بازرگانی داخلی عنوان کرد و گفت: امروز با توجه به رشد جمعیت و افزایش مصرف و نیز اهمیت زمان و کیفیت هر بنگاهی که خدمات بهتری را به هزینه کمتر ارائه کند می‌تواند موفق باشد.

قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد: افزایش فروشگاه‎های زنجیره‌ای در سطح شهر یک روند طبیعی را طی می‌کند و نیاز مصرف‌کننده است و چه بهتر که با برنامه صورت بگیرد و وظیفه ما این است که استقرار فروشگاه‎های زنجیره‎‌ای به شکلی باشد که حداقل مسائل و مشکلات را در آینده به وجود اورد.

وی ادامه داد: باید فروشگاه‎های زنجیره‎ای مکمل نظام توزیع فعلی باشد و در این راستا چندین بار به اصناف پیشنهاد دادیم که واحدهای صنفی در قالب یک شرکت سرمایه‎گذاری یا بانک اصناف در تأسیس فروشگاه‎‏های زنجیره‎ای مشارکت نمایند.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: در شرایط فعلی شکل‌گیری فروشگاه‎های زنجیره‎ای به خواست مصرف‎کننده است چرا که به دلیل جذابیت خرید از این فروشگاه‎ها بسیاری از افراد به خارج از کشور سفر می‎کنند و در شرایطی که ما می‎توانیم به ارائه خدمات در داخل کشور بپردازیم باید به این موضوع توجه کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار