رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ،از جایگاه برتر پتانسیل های استان سمنان در بخش صنعت و معدن خبر داد.

استان سمنان قطب صنعت و معدن در کشور است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز اسودی با اشاره به گستره ۹۷ هزار کیلومتر مربعی مساحت استان گفت: این استان به لحاظ صنعتی و معدنی از پتانسیل بالایی برخوردار است به طوریکه حدود دو هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و ۵۱۰ معدن در این استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای برنامه ریزی استان سمنان افزود: با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی استان، صنعت، معدن و گردشگری از اولویت های سرمایه گذاری است.

وی با تاکید بر مهمترین مشکلات بخش های صنایع استان گفت: از مجموع ۶۶ واحد مشکل دار که عارضه یابی شدند بحث رکود صنعت، عدم تامین مواد ازخارج، مطالبات از سایر سازمان ها، عدم فروش دربازار داخل، واردات بی رویه، از مهمترین مشکلات برون کارگاهی و کمبود نقدینگی، مطالبات کارگری، بدهی معوق، بالا بودن هزینه های تولید و انباشت محصول از مهمترین مشکلات درون کارگاهی است که در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می شوند.

اسودی با اشاره رتبه اول استان سمنان در وجود مواد معدنی کشور افزود: نبود اکتشافات عمقی، بحث دانش بنیان و عدم فرآوری از مهمترین مشکلات موجود در بخش معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان به زودی میزبان هیئت دولت خواهد بود، تاکید کرد: در سفر هیئت ارزیابی عملکرد مدیریت های ستادی و استانی، طرح ها و پروژه های پیشنهادی استان برای طرح در این سفر بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.