برای صادرات 13 هزار و 332 تن محصولات کشاورزی از بندر نوشهر به خارج کشور گواهی بهداشتی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: در 6 ماهه نخست امسال گواهی بهداشتی برای صادرات 13 هزار و 332 تن محصولات کشاورزی شامل کیوی، بذر چمن، کلم بروکلی، پیاز خوراکی، میوه خشک و سیب زمینی و 17 هزار و 672 اصله گل و گیاه زینتی از بندر نوشهر به خارج کشور صادر شد.

محمدرضا رضوی زاده افزود: 153 هزار و 72 تن گندم و ارزن خوراکی، 101 هزار و 966 تن جو و ذرت دامی و 62 هزار و 39 مترمکعب چوب طی این مدت از بندر نوشهر ترخیص شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر خاطرنشان کرد: در 6 ماهه گذشته در این بندر عملیات ترانزیت کالا صورت نگرفته است.

وی از توزیع بیش از 650 هزار لیتر سوخت نفتگاز بین کشاورزان نوشهری خبر داد.

وی یادآور شد: واحد‌های مرغداری این شهرستان یکی از مصرف کنندگان عمده سوخت بخش کشاورزی هستند که بر اساس قانون و جداول توزیع سوخت بر حسب میزان تولید و سالن‌های مرغداری و سهمیه سالانه با ثبت نام در سامانه تجارت آسان و تایید جهاد کشاورزی برای دریافت سوخت به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی معرفی می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: تاکنون 50 درصد واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به خصوص مرغداری‌ها دوگانه سوز شدند تا در مواقع بروز بحران‌های جوی مشکلی بوجود نیاید.

رضوی زاده از تولیدکنندگان نوشهری خواست با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، هرچه سریع تر نسبت به دوگانه سوز کردن واحدهای تولیدی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ساری ، صدور ، گواهی ، محصولات ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.