کمپین نخریدن خودرو را بیشتر از خیانت می دانم!

برنامه «یک پذیرایی ساده» رادیو گفت و گو این هفته پذیرای علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر بود ، وی در این گفت و گو در مورد کمپین نخریدن خودرو از حرف وزیر صنایع دفاع کرده و معتقد است که باید بیشتر از اینها گفته می شد چرا که این از مصادیق خیانت و اقدام علیه استقلال کشور است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محجوب در این گفت وگو براین باور است که اگر کالایی تولید داخل باشد همیشه باید ازآن استفاده کرد اگرچه هزینه امیال، هزینه اموال است و آنهایی که برای اموالشان هزینه می کنند، قدرت خرید اضافه دارند در حالی که برخی قدرت خریدشان صفر است. ما باید هزینه های امیال را به این افراد بپردازیم تا بتوانند زندگی شان را تامین کنند؛ خیلی از افراد توانایی خرید گوشت ندارند و به همین جهت باید صرف هزینه های مهم تر شود.

محجوب در پاسخ یه این پرسش که آیا شما هم تحریم نخریدن خودروی داخلی را خیانت می دانید گفت: من بیشتر از خیانت می دانم! بنده از حرف وزیر صنایع دفاع کردم و معتقد بودم که باید بیشتر از اینها گفته می شد. این از مصادیق خیانت و اقدام علیه استقلال کشور است. قانون اساسی می گوید کسی نمی تواند نقض استقلال کند و این دقیقا نقض استقلال است. کسانی که این حرف را می زنند و تحریم را ایجاد کرده اند کالای با کیفیت خودشان را نشان دهند تا بگوییم حق با شماست. اگر تولید نمی کنند و فقط تجارت می کنند، اعلام کنند چه خدمت با کیفیتی به مردم انجام داده اند که در قبال آن از سازندگان کالای با کیفیت می خواهند.

ما دوست و طرفدار تولیدکنندگان داخلی نیستیم بلکه معتقد هستیم آنها باید کیفیت را ارائه دهند و نسبت به آنها سخت گرفته شود. آقای قاضی پور بیشترین سخت گیری را در شورای رقابت و ایراد را نسبت به قیمت ها دارد. من به صراحت می گویم سر خیلی از افرادی که چنین ادعایی داشتند به خارج وصل است. اگر این کمپین به خارجی ها وصل نیست پس چرا نمایندگی های شرکت های خارجی اعلام کردند بدون هیچ سود و پیش پرداختی ماشین را تحویل می دهند؟ قصد آنها این است که بازار داخلی را در اختیار بگیرند و سود زیادی ببرند.

ما باید هر لحظه از مردم عذر خواهی کنیم حتی اگر کارمان بدون نقص هم باشد. مردم شایسته عذرخواهی هستند ولی چهار نفر دلال طرف این کمپین هستند که عامل خارجی اند و این افراد نیاز به عذرخواهی ندارند.

وی درباره آمار بالای کشته شدگان در تصادفات مشابه بین ماشین داخلی و خارجی و تعداد تلفات بیشتر در ماشین های داخلی که از سوی پلیس راهور اعلام شده است گفت : در داخل خودروهایی است که در زمینه تصادف امتحانشان را پس داده اند مانند سمند. بر اساس اطلاعاتی که داریم اگر پلیس راهبر توانست اثبات کند که این نوع خودرو در تصادفات قربانیان بیشتری نسبت به خودروهای خارجی می گیرد، به آنها جایزه می دهیم. چطور آن زمانی که فیات خودرویش که اصلا با کیفیت نبود را اینجا مونتاژ می کرد، کسی حرفی در این باره نمی زد و این تحریم کنندگان کجا بودند وقتی ژیان در ایران به فروش می رفت؟

ما هرگز از دلال ها عذرخواهی نخواهیم کرد. بنده نائب رئیس تحقیق و تفحص بودم؛ به چه مجوزی طرف از بانک پول گرفت تا سهام خودش را بخرد؟ کدام دستگاه این عمل خلاف قانون را باطل کرد؟ در حالی که در ظاهر آن سهام به نفع کارگران سایپا خریداری شده بود ولی خلاف قانون رخ داد.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

منبع:جام جم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۵۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
خیانت شما میکنید به مردم که خودرو اشغالتون رو به مردم قالب میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
حالا که تیرتون به سنگ خورده سر نخریدن خودرو بی کیفیت داخلی توسط مردم رو به خارج وصل کردن. آقا برید خودتونو درست کنید ، کیفیت خودروهارو بالا ببرید به همین جونا میدون بدید خودرو سازی کشور شده سر فعلی به مشت دزد و مفت خور و خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
لعنت خدا بر خودروساز هایی باد که خودرو های بی کیفیت و با قیمت گزاف به مردم می‌فروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
کچا خودت از هیانتکارم بدتری برو خجالت بکش جیره خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
روحش شاد مادربزرگم که بخاطر نقص ترمز و ایمنی دوتا خودرو ایرانی از دنیا رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
پس چطور سال ها خرید مردم از این خودرو ساز ها را وفاداری ندانستید و تشکر نکردید که حالا ادعای خیانت می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
اگه خداي نكرده خداي نكرده عزيزانتون رو از لابلاي حلبي هاي ماشين هاي داخلي بيرون بكشي ديگه اين حرفا رو نمي زني . ميدونم دلت برا كارگرا ميسوزه و اين براي ما ثابت شده است ولي شرمنده حرف حق رو بايد زد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
پس با توجه به منطق شما تمامی کشته شدگان در اثر خودرو های بی کیفیت حقشان بوده که بمیرن واگر نمی مردن خیانت بود.چون ماشینی خراب نمیشه و تولید ملی تون از گار میفته. تولیدتون بخوره تو سرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
شما به مردم خیانت میکنید اگر در طول 4 سال نمایندگی خود از لحاظ کیفی به خودروسازان در مجلس تذکر میدادید الان وضع صنعت خودرو اینطوری نبود ما با کره ایها در یک زمان شروع به تولید خودرو کردیم و آلان ما مونتاژ کار شدیم با این وضع مدیریت نا به سامان و آنها شدند تولید کننده برتر دنیا مانند ماشینهای هیوندا و کیا از زمین تا آسمان فرق میکند پیشنهاد میکنم جهت بهبود وضعیت صنعت خودرو دو تا آدم درست و حسابی از کره برای مدیریت ایران خودرو و سایپا بیاورید تا مانند کیا و هیوندا کارخانه را راه اندازی بکنند و آسانترین و کم هزینه ترین راه همین پیشنهاد من است کمی فکر بکنید !!!!!!
-
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
با نظرات موافقم، چون حرف حساب بود.

من ی پراید مدل 89 دارم. نه ABS ، نه کیسه هوا و نه هیچ ایمنی خاصی داره!!!
چند روز پیش یهو شیلنگ گاز CNG پاره شد (به دلیل کیفیت پایین) نزدیک بود منفجر بشه.
تا حالا 2 دفعه اگزوزش عوض کردم به 2 سال نمیکشه خراب میشه.
درب هاشو که باید با قدرت تمام بکوبی تا بسته بشه.
و .......

خداییش ساختن ی همچین خودرویی چقد سخته!!!!!!!!!
عمرا کشورای دیگه بونن بسازن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
چرا بجای دست و پا زدن و لجاجت کمی فکر نمیکنید . اگر واقعا خودتون دانش فنی ساخت خودرو با کیفیت رو ندارید چند پیشنهاد بهتون میدم: 1_ شراکت با خودرو سازان روز دنیا و استفاده از تکنولوژِی روز دنیا در این صورت شرکت های خارجی برای حفظ آبروی خود اجازه نخواهند داد خودروی بی کیفیت تولید شود 2_استخدام مهندسان بازنشسته شرکت های خودرو سازی مطرح جهان به عنوان مشاور در زمینه های مختلف.3_ادامه لج و لج بازی و بردن صنعت خودرو به منجلاب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
آقاي محجوب سوختن هم ميهنانتان در خودرو با شيلنگ بنزين با كيفيت پائين 1-خيانت است 2-بالاتر از خيانت است 3-كمك به استقلال كشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
باور کنید درد طرفداران خودرو ساز و خود بنجل سازان، درد صنعت و اشتغال نیست.
وگرنه تولید و شکوفایی روزنه های بسیاری دارد، اما برای این قماش صرف ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
اگر نخریدن خودرو خیانته مردمو درازگوش فرض کردنو اشغال ترین جنس ممکنو به حداکثر قیمت ممکن به مردم انداخت خیلی خیانت بزرگ تریه. بچای دفاع ازینا برین متقاعدشون کنین دیگه وقت سواری گرفتن از مردم تموم شده یا سر عقل میاین و با مردم محترمانه برخورد کرده و در سطح خودروساز های واقعی دنیا ظاهر میشین یا برحتی حذف میشین قربانی کردن چندهزار نفر خیلی بهتر از 80میلیون نفره
Spain
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
سلام اقای محجوب در وصف این که کی خیانت میکنه ؟؟؟مردم یا خودرو سازها؟؟؟؟بزارید فقط همین نکته رو عرض کنم که تو کل هشت سال دفاع مقدس 200000نفر شهید شدن ولی ماشین های شرکت های ایرانی به دلیل بی کیفیت بودن سالانه 24000نفر رو میکشن حالا خودتون حساب کنین ببینین تو این چند سال ایران خودرو و سایپا چند نفر رو کشتن؟؟؟؟نکته ی دوم قیمت ماشین هاست مثلا همین خودروی تیبا قیمتش تو عراق900دلاره که با دلار نرخ 3500 تومن هم که بخایی حسلب بکنی میشه3150000تومن ولی همین خودرو تو ایران24000000ملیون هست اخه چرا؟؟؟کی خیانت میکنه قضاوت با خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
قابل توجه آقای محجوب این کمپین تا رسیدن به هدف ( بالا رفتن کیفیت پایین آمدن قیمت) ادامه خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
اقای محجوب مگرماکه سایپا خودروثبت نام کردیم با پذیرش6415971نه خودروتحویل مدندونه جوابگو هستنند خیانتی بالاترازاین درحق مردم سراغ دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
با سلام
آقای محجوب آیا شما کیفیت ماشین های 70 - 80 سال پیش رو با الن مقایسه می کنید؟؟؟!!!
والله ژیان 70 سال پیش از پراید الان خیلی بهتره