رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: 12 متخلف تعرض به میراث فرهنگی در این شهرستان امسال شناسایی و به مراجع قضایی معرقی شدند.

شناسایی 12 متخلف تعرض به میراث فرهنگی در باشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رحیم خردمند  افزود: 6 متخلف حفاری برای کشف اشیای تاریخی، چهار متخلف نگهداری دستگاه های فلز یاب و 2 نفر سارق اشیاء تاریخی سنگی امسال در باشت شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند. 

وی اظهار کرد: این پرونده ها از سوی مراجع قضایی در حال انجام مراحل قانونی است.

به گفته خردمند از این افراد دو مجسمه سنگی قدیمی و دو دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.
خردمند با اشاره به این که تلاش برای دستیابی به میراث فرهنگی جرم است ابراز کرد: با خاطیان براساس قانون برخورد جدی می شود.

وی تصریح کرد: 60 اثر تاریخی در این شهرستان تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خردمند از شناسایی 30 اثز تاریخی دیگر برای ثبت ملی در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت:پل تاریخی پرین،دگور دوپا،چهار صفته خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی ثبت رسیده این شهرستان است.

وی اجرای طرح مرمت پل پرین و چهار صفته خان احمد را از دیگر برنامه های اجرا شده امسال برای صیانت از آثار تاریخی به جا مانده بیان کرد.
خردمند عنوان کرد: قشرهای مختلف مردم می توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسوولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.

شهرستان باشت با وسعت بیش از دو هزار و 900 کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 115 روستا، یک شهر، دو بخش 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 21 هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: تعرض ، تخلف ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.