منفجر کردن همزمان ستون های باستانی و مخالفان، جدیدترین جنایت داعش

داعش 3 نفر را با بستن به ستون های باستانی شهر تدمر سوریه منفجر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، گروه تروریستی داعش در جدیدترین جنایت خود، سه نفر را پس از بستن به ستون های باستانی شهر تدمر منفجر کرد.

فعالان سوری دوشنبه شب به نقل از منابع محلی در شهر تدمر(پالمیرا) اعلام کردند گروه تروریستی داعش 3 ستون را در این شهر باستانی منفجر کرده است. این فعالان تصریح کردند گروه داعش که از 20 مه (30 اردیبهشت) کنترل تدمر را در دست دارد، با بستن 3 نفر از گروگانهای خود به ستون های بخش باستانی این شهر و منفجر کردن آنها، گروگانهای خود را اعدام کرد.

نخستین بار است که داعش به این شیوه گروگانهای خود را می کشد. داعش در هفته های گذشته تلاش کرده است روش های جدیدی برای کشتن مخالفان خود ابداع کند؛ از جمله آنها زیر گرفتن نیروهای سوری با تانک، اعدام افراد پس از اجبار آنها به کندن قبرهای خود با دستانشان و روشهای دیگری مانند سوزاندن و غرق کردن.

همچنین این گروه تروریستی 5 اکتبر (13 مهر) طاق باستانی نصرت را در شهر تدمر سوریه تخریب کرد. این طاق که بیش از 2000 سال قدمت داشت، در ورودی خیابان "الاعمده" در شهر باستانی تدمر قرار داشت و متعلق به امپراتوری روم بود.

آثار باستانی تدمر که از قدیمی ترین شهرهای تاریخی جهان است، به قرون اول و دوم میلاد باز می گردد. سازمان یونسکو در سال 2013، این شهر را در فهرست میراث جهانی در معرض خطر قرار داد.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار