نمایندگان در جلسه علنی امروز ترکیب اعضای کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات مجلس را مشخص کردند.

ترکیب اعضای کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات مجلس مشخص شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز و در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده 11 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

ماده 11 این طرح تصریح می‌کند:

ماده 57- قانون انتخابات مجلس به منظور نظارت و کنترل نحوه تبلیغات نامزدها و هزینه آن در هر استان کمیسیونی به نام کمیسیون بازرسی تحقیقات انتخابات مجلس شورای اسلامی زیر نظر رئیس ستاد انتخابات استان در هر محل استانداری مرکز حوزه انتخابیه با ترکیب زیر تشکیل می‌گردد:

 1-نماینده هیئت نظارت استان
2- نماینده رئیس دادگستری استان
3- نماینده صدا و سیمای مرکز استان
4- نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
5- نماینده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
 
تبصره 1- کمیسیون بازرسی تبلیغات موظف است پیش از شروع تبلیغات راهنمایی‌ها و ارشادات لازم را در چارچوب قوانین و مقررات در خصوص نحوه تبلیغات به نامزدها و ستادهای انتخابی ارائه و بر نحوه اجرای قانون توسط کاندیداها در طول دوره انتخابات نظارت کند.

نامزدها و ستادهای انتخاباتی موظف‌اند براساس راهنمایی کمیسیون مذکور عمل کنند و از نحوه هزینه‌های غیرمتعارف خودداری کنند.

تبصره 2- کمیسیون بازرسی تبلیغات در صورت مشاهده هرگونه تخلف در انجام تبلیغات توسط نامزدها و یا ستادهای انتخاباتی موظف است مراتب را به نامزدها و مسئولان ستادهای مزبور تذکر دهد. در صورت تکرار کمیسیون مزبور پس از بررسی تخلف موضوع را به هیئت نظارت استان اعلام می‌کند.

گفتنی است پیشنهاد بازگشت به طرح اصلی این ماده واحده از سوی محمد دهقان عضو هیئت رئیسه  مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار