تردید افکنی بی بی سی در مورد همکاری روسیه با ارتش آزاد سوریه

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ادعا کرد ابهامات زیادی در پیشنهاد کمک نظامی روسیه به ارتش آزاد سوریه وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه بی بی سی مدعی شد: به نظر می رسد به پیشنهاد سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای همکاری با ارتش سوریه توجه جدی نشده است.

با وجود آنکه شمار زیادی از مخالفان نظام سوریه این پیشنهاد را رد و محکوم کردند ولی شمار اندکی از مخالفان نیز از همکاری مشروط با روسیه سخن گفتند. یکی از مهم ترین این شروط توقف حمله جنگنده های روسیه به مواضع گروه های مسلح مخالف نظام سوریه است. در حال حاضر پرسش هایی درباره توان دیپلماسی روسی در تعامل با ارتش آزاد سوریه مطرح شده است.

آیا این پیشنهاد به این معناست که ارتش آزاد هیچ هماهنگی با ائتلاف مخالفان ندارد و آیا روسیه می خواهد میان گروه های مخالف نظام سوریه اختلاف بیندازد؟

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: پیشنهاد روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای کمک نظامی و لجستیکی به ارتش آزاد با واکنش های متفاوت گروه های مخالف مسلح نظام سوریه و همچنین ائتلاف ملی مخالفان روبرو شده است. عصام الریس سخنگوی ارتش آزاد سوریه از پذیرش مشروط طرح روسیه خبر داد. وی گفت باید جنگنده های روسیه به حملات خود علیه مواضع ارتش آزاد و غیرنظامیان پایان دهد.

جرج صبره رئیس شورای ملی سوریه گفت: قبل از این که لاوروف پیشنهاد مسلح کردن ارتش آزاد را مطرح کند باید به حملات خود علیه مواضع ارتش آزاد پایان دهد. مواضع این ارتش در طول یک ماه گذشته با حملات مختلف روبروست.

عصام الریس گفت: حملات جنگنده های روسیه در یک هفته گذشته باعث کشته شدن سی و نه نفر شده است. باید این حملات متوقف شود و سپس می توانیم درباره همکاری مشترک با یکدیگر گفتگو کنیم.

گزارشگر این شبکه افزود: روسیه پیش از این خواهان همکاری با اردن در عملیات نظامی در سوریه شد. شاید این نوع همکاری باعث تقویت توان روسیه در باز کردن کانال های ارتباطی با شماری از فرماندهان ارتش آزاد سوریه شده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار