احتمال کناره گیری نخست وزیر اسپانیا پس از انتخابات پارلمانی

«ماریانو راخوی»اعلام کرد اگر حزب محافظه کار مردمی در انتخابات آینده اسپانیا در صدر قرار نگیرد، کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ماریانو راخوی در کنفرانسی مطبوعاتی که همزمان با انحلال پارلمان و اعلام رسمی انتخابات پارلمانی بیستم دسامبر برگزار شده بود، تاکید کرد: اگر حزب من در انتخابات آینده اول نشود برای باقی ماندن در قدرت تلاش نخواهم کرد.

حزب محافظه کار مردمی اسپانیا به ریاست ماریانو راخوی از اواخر سال دو هزار و یازده اکثریت مطلق را در پارلمان اسپانیا در اختیار دارد. بحران اقتصادی، اتخاذ تدابیر ریاضت اقتصادی و بیکاری فزاینده در اسپانیا محبوبیت و اعتبار حزب حاکم این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که اسپانیا نه در سال دو هزار و پانزده و نه در سال دو هزار و شانزده قادر نخواهد بود به اهداف خود در زمینه بودجه دست پیدا کند به همین علت مسئولان کمیسیون اروپا دولت اسپانیا را تشویق می کنند لایحه بودجه خود را برای سال آینده مورد بازبینی قرار دهند و اصلاحات لازم را در آن وارد کنند.

در تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته دراسپانیا که نتایج آن در روزنامه محافظه کار ABC منتشر شد، حزب محافظه کار مردمی در انتخابات پارلمانی آینده این کشور بیست و هفت و هفت دهم درصد آرا را به دست خواهد آورد. با این حساب حزب محافظه کار مردمی فقط می تواند یکصد و سی و یک کرسی از یکصد و هشتاد و شش کرسی را که اکنون در پارلمان اسپانیا در اختیار دارد، برای خود حفظ کند.

بسیاری از احزاب سیاسی جدید در اسپانیا از قبیل سیودادانوس (راست میانه) و پومدوس (چپ مخالف ریاضت) در سالهای اخیر در صحنه سیاسی اسپانیا ظهور کرده اند و با موضع گیریها و سیاست های خود موفق شده اند حمایت افکار عمومی را جلب کنند همین مسئله موجب کاهش حمایتهای مردمی از حزب حاکم یا سوسیالیست های اسپانیا شده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار