شمار تلفات زلزله در افغانستان به 63 نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس تازه ترین آماری که مقامات افغانستان منتشر کرده اند زمین لرزه شدید که منطقه جنوب آسیا را لرزاند، شصت و سه قربانی در افغانستان برجا گذاشت.

از این تعداد دوازده دانش آموز دختر بر اثر ازدحام جمعیت که از بیم زلزله ایجاد شده بود، جان خود را از دست دادند.

با احتساب آمار جدیدی که مقامات افغانستان منتشر کرده اند، شمار تلفات زمین لرزه هفت و نیم ریشتری در افغانستان و پاکستان به دویست و پانزده نفر رسید.

پیش از این مقامات افغانستان شمار کشته شدگان زمین لرزه در کشورشان را سی و سه نفر اعلام کرده بودند. شدت زلزله در مناطق شمالی و شرقی افغانستان بیشتر بوده و اکثر قربانیان از اهالی این مناطق هستند. اما دوشنبه شب فرماندار استان کنر که در مرزهای پاکستان واقع شده است به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد زمین لرزه در این استان نیز سی قربانی گرفته و هفتاد نفر را زخمی کرده است. وی افزود: زمین لرزه خسارات سنگینی نیز در این استان به بار آورده است.

در استان تخار که در شمال استان کنر واقع شده است دوازده دانش آموز دختر در ازدحامی که پس از وقوع زمین لرزه به وجود آمد، جان خود را از دست دادند. عنایت نوید، مدیر اداره آموزش استان تخار اعلام کرد با وقوع زلزله تمام دانش آموزان به طرف در خروجی مدرسه هجوم بردند و همین مسئله ازدحام شدیدی به وجود آورد و جان دوازده دانش آموز را گرفت.

در پی این زمین لرزه نه نفر دیگر در منطقه بدخشان، ده نفر در ننگرهار و دو نفر نیز در استان بغلان جان خود را از دست دادند.

در پاکستان که در همسایگی افغانستان قرار گرفته است دست کم یکصد و پنجاه و دو نفر کشته شدند. بیشتر قربانیان زمین لرزه از مناطق شمال غربی پاکستان بودند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار