نمایندگان اعضای ائتلاف چهارگانه دانشگاه‌های اسپانیا موسوم به A-4U روز دوشنبه با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان از نزدیک با امکانات علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه آشنا شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان اعضای ائتلاف چهارگانه دانشگاه‌های اسپانیا در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و رئیس دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان راهکارهای همکاری مشترک را مورد بررسی قرار دادند. 

در این نشست، دانیل فرانکو رئیس مدرسه مهندسی دانشگاه آتونوما بارسلونا، خانم پیلارسانچزفرناندز معاون امور بین الملل دانشگاه کارلوس 3 مادرید، آنجل لوزانو سولسونا معاون پژوهشی دانشگاه پومبیوفابرا و مارک پایولا، مسئول روابط بین الملل دانشگاه پومبیو فابرا بارسلونا به نمایندگی از ائتلاف چهارگانه دانشگاه‌های اسپانیا حضور داشتند.

در این نشست مقرر شد زمینه همکاری علمی ائتلاف چهارگانه دانشگاه‌های اسپانیا با دانشگاه صنعتی اصفهان از طریق عقد توافقنامه همکاری که به امضای رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس A-4U خواهد رسید، فراهم شود. 

ایجاد برنامه‌های پژوهشی و آموزشی مشترک مورد علاقه طرفین از جمله تبادل استاد و دانشجو، همکاری مشترک در راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌هایی با مدرک دوگانه، مشارکت در تبادل اطلاعات، برنامه‌های بازدید و اردوهای علمی برای دانشگاهیان، برنامه های فرهنگی، برگزاری کنفرانس‌های مشترک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه سمینار و دوره‌های آموزشی مشترک از جمله محورهای مورد نظر برای عقد تفاهمنامه یاد شده تعیین شده است. 

A-4U متشکل از چهار دانشگاه دولتی طراز اول اسپانیا در زمینه‌های آموزش، پژوهش و خلاقیت است که براساس رتبه بندی QS این دانشگاه‌ها جزو 50 دانشگاه جوان با قدمت زیر 50 سال جهان هستند.

این چهار دانشگاه در شاخص‌های کیفیت انتشارات، پروژه‌های رقابتی در سطح ملی و بین المللی و تربیت و جذب محققین طراز اول در اسپانیا شهرت دارد و هریک ضمن برخورداری از پارک‌های تحقیقاتی و تعداد قابل توجهی از شرکت‌های زایشی (spin-off) اسپانیا، به عنوان پردیس قطب بین المللی توسط کمیته کارشناسی بین المللی منتخب دولت این کشور معرفی شده‌اند.

دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی اخیر مؤسسه معتبر بین المللی تایمز در سال 2015 نیز با کسب رتبه 63 با قرارگیری مجدد در فهرست یکصد دانشگاه برتر با کمتر از 50 سال قدمت جهان، 29 رتبه ارتقاء یافت.

این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده و اکنون با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.