رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بخش عمده‌ای از سیاست‌های خروج از رکود دولت با تک رقمی شدن تورم همخوانی ندارد.

بخش عمده‌ای از سیاست‌های خروج از رکود با تک رقمی شدن تورم همخوانی ندارد

"رضا رحمانی" نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به "بسته خروج از رکود" دولت گفت: معتقدم در تدوین بسته خروج از رکود کمی دیر اقدام شد، چراکه این بسته باید یک سال قبل تهیه می‌شد.

وی با بیان اینکه در بسته خروج از رکود دولت از منظر تئوریکال به مباحث خوبی اشاره شده است افزود: معتقدم عموما موارد خوبی در این بسته دیده شده است اما متأسفانه ما همواره نگران این هستیم که به چه میزان این سیاست‌ها عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه متذکر شد: به خوبی در این بسته ضد رکودی مشخص نشده که به چه نحوی قرار است این سیاست‌ها عملیاتی شود و هر کس چه نقشی خواهد داشت.

رحمانی با بیان اینکه عمده‌ترین نگرانی ما عملیاتی کردن سیاست‌های خروج از رکود است بیان داشت: این بسته نیازمند زمان‌بندی‌های دقیق و کارشناسانه است که در حال حاضر هیچ گونه زمانبندی در این سیاست‌ها دیده نمی‌شود و مسئولین باید به آن توجه بیشتری می‌کردند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بسته خروج از رکود باید در راستای یک زمان‌بندی مشخص عملیاتی می‌شد تأکید کرد: غیر از موضوعات مربوط به خروج از خودرو، سازوکارهای سایر موارد در بسته فعلی به خوبی شفاف عنوان نشده است.

رحمانی ادامه داد: ما همواره گفتیم که 13 درصد سپرده قانونی بانک‌ها باید به 10 درصد کاهش پیدا کند، که این امر اقدام خوبی است ولی باید مشخص شود که منابع آزاد شده در این موضوع قرار است به کدام بخش‌ها تزریق شود.

وی با بیان اینکه هنوز مجریان سیاست‌های خروج از رکود مشخص نیستند، افزود: باید در این بسته مشخص شود که کدام امور مربوط به کدام مسئول و فعالیت‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: با وجود اینکه بنده با کلیات سیاست‌های خروج از رکود دولت موافق هستم ولی نباید از این نکته غافل بود که این بسته نیازمند شفاف‌سازی در برخی امور است.

وی با بیان اینکه ضعف مبانی خروج از رکود اقدامی بزرگ است و همه باید در حل این معضل اقتصادی کوشا باشیم، ادامه داد: بنده در موضوع خروج از رکود به رویکرد دولت فعلی و دولت گذشته کاری نداشته و همواره گفته‌ام که در صورت وجود رکود اقتصادی دود این مسئله به چشم همه خواهد رفت.

رحمانی بیان داشت: همواره موضوع زمانبندی یکی از مشکلات بسته خروج از رکود بوده که باید مشخص شود ما قرار است از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای برسیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره به مهمترین پارادوکس بسته خروج از رکود دولت، خاطر نشان کرد: دولت همواره در این بسته عنوان کرده که می‌خواهد تورم را تک رقمی کند که بنده معتقدم بخش عمده‌ای از این سیاست‌ها با تک رقمی شدن تورم امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار