مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های آلمانی، مالزیایی و انگلیسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ورود و سرمایه گذاری در پروژه‌های نفتی ما اعلام آمادگی کرده‌اند.

سلبعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به لغو تحریم‌ها و تاثیر آن بر سرعت بخشیدن به روند توسعه صنعت نفت، گفت: در دوران پساتحریم مهم‌ترین موضوع بحث سوئیفت و باز شدن ال سی و حدف برخی واسطه جهت انتقال پول است.
 
مدیرعامل شرکت نفت مرکزی تصریح کرد: موضع دیگر استفاده از تکنولوژی همچنین حداکثرسازی راندمان و ضریب بازیافت در میادین مشترک است که با لغو تحریم‌ها مباحث مربوط به گارانتی و کیفیت تجهیزات مورد نیاز نیز حل می‌شود.
 
کریمی با بیان اینکه در حال حاضر عمده میادین مشترک در نفت مرکزی در مرحله تولید قرار دارند، اظهار داشت: ما بگونه‌ای طراحی کرده‌ایم که اگر حداکثر نفت را برداشت کنیم و افزایش تولید داشته باشیم.
 
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های آلمانی، مالزیایی و انگلیسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ورود و سرمایه گذاری در پروژه‌های نفتی ما اعلام آمادگی کرده‌اند اما ما منتظریم که بعد از رونمایی از قراردادهای IPC و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.
 
وی ادامه داد: بر اساس رقابت ما شرایط خودمان را اعلام و آن‌ها نیز پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهند اگر پیشنهادشان با منافع ملی و ماموریت‌های شرکت ملی نفت همخوانی داشته و دانش فنی و تکنولوژی مدنظر ما را داشته باشد وارد معامله می‌شویم.

کریمی ادامه داد: شرکت نفت مناطق مرکزی دو توافقنامه را در جهت توسعه میادین مشترک از جمله میادین غرب را با دانشگاه رازی، میادین زاگرس را با دانشگاه شیراز و میادین شرق را با دانشگاه فردوسی به امضا رسانیده است تا بتواند بستر را برای افزایش تولید از این میادین فراهم کند.
 
وی افزود: نفت تولید شرکت نفت مرکزی نفت سبک بوده بیشتر برای مصارف داخلی و صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تاکید براینکه اقتصاد و امنیت دنیا وابسته به انرژی است گفت: به طور یقین بازار نفت راهی جز بهبود ندارد بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت نفت طی روزهای آینده به سطح 70 تا 85 دلار برسد.
 
وی یادآور شد: در بازار نفت قدرت خرید معادل هر دلار است نه مبلغ،  باید قدرت خرید هر دلار را باید در نظر گرفت به طور یقین بازار نفت جز رونق راهی در پیش نخواهد گرفت.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار