تاثیر فاصله ارزش افزوده زمین در مقایسه با سودآوری فعالیت کشاورزی

فرماندار شهریار گفت: فاصله ارزش زمین در مقایسه با سودآوری حاصل از فعالیت‌های کشاورزی چشمگیر است و بحران کم آبی و مهاجرپذیری بالا در این شهرستان در تشدید تخریب اراضی کشاورزی و باغات موثر بوده است.

تاثیر فاصله ارزش افزوده زمین در مقایسه با سودآوری فعالیت کشاورزی
سعید ناجی فرماندار شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت توجه مضاعف به حوزه باغداری و کشاورزی این شهرستان به عنوان هویت و برجسته‌ترین توانمندی در منطقه مذکور، اظهار کرد: تخریب و نابودی چنین ظرفیت‌ شاخص و قابل توجهی برای ما قابل تحمل نیست.

 وی افزود: مجموعه فرمانداری، جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی این شهرستان برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز با عزمی جدی و راسخ ورود کرده است.

 فرماندار شهریار بیان کرد: در کنار اعمال اقدامات بازدارنده، ضرورت بازبینی در قوانین این حوزه اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد و در واقع با یک نسخه مشترک و واحد نمی‌توان مشکلات موجود در این حوزه را در تمامی نقاط کشور مرتفع کرد.

ناجی افزود: تفاوت بسیار زیاد بین ارزش افزوده اراضی در مقایسه با سودآوری حاصل از فرآورده‌های باغی و کشاورزی، کم آبی و مهاجر پذیری بالا از نمونه عواملی به شمار می‌رود که در طول سنوات اخیر، تغییر کاربری‌های غیر مجاز در این شهرستان را تشدید کرده است.

فرماندار شهریار یاد آور شد: موقعیت خاص منطقه‌ای و طبیعی شهریار به گونه‌ای است که بر کلیت اکوسیستم‌ استان تهران و فعل و انفعالات زیست محیطی در این منطقه وسیع، تاثیر گذار است این موضوع، سنگینی مسئولیت ما را برای حفظ این اراضی دو چندان می‌کند و با توجه به حساسیتی که در این خصوص وجود دارد، در راستای بازدارندگی و پیشگیری از چنین اقداماتی تغییر کاربری‌های غیر مجاز از هیچ تلاشی سازنده‌ای دریغ نخواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار