استاندار اصفهان گفت: تعداد كتابخانه های یك شهر و یك استان، تیراژ كتاب های موجود در آن كتابخانه ها جز شاخص های فرهنگی هر استان تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در اولین جلسه ی انجمن كتابخانه های استان كه بعد از تاخیر ۶ ساله تشكیل شد، با اشاره به اینكه قانون انجمن كتابخانه های استان مربوط به سال ۸۲ است، اظهارداشت: این انجمن كار سیاستگذاری، برنامه ریزی، تامین منابع كتابخانه های مختلف را در سطح استان بر عهده دارد.

وی به اعضای این انجمن اشاره كرد و افزود: تعدادی از مسئولان ادارات و ۴ نفر از كارشناسان و خبرگان امر كتابداری در این انجمن حضور دارند.

استاندار اصفهان با تاكید بر اینكه در یكماه آینده باید انجمن كتابخانه های شهرستان ها نیز به ریاست فرمانداران تشكیل گردد، عنوان نمود: بر اساس قانون این انجمن ها برای بخش ها و روستاها می تواند تشكیل شود و در این راستا مناطقی كه ظرفیت لازم را دارند شناسایی و انجمن در آن جا تشكیل می گردد.

وی افزود: طبق قانون نیم درصد از درآمد شهرداری ها به انجمن ها اختصاص می یابد كه در ارتباط با توسعه ، تجهیز و احداث كتابخانه های عمومی استفاده می شود ولی در حال حاضر در برخی از شهرها این نیم درصد ها پرداخت نمی شود و در برخی از شهرها نیز این اعتبار به مراجعی پرداخت می شود كه قانون در خصوص آن ها چیزی ذكر نكرده است.

مدیر ارشد استان با بیان اینكه باید یك انضباط مالی در خصوص این نیم درصد ها ایجاد شود، اظهارداشت: این اعتبارات باید پیگیری شود كه هم مرجع مربوطه آن را دریافت نماید و هم درمحل مربوطه هزینه شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه توسعه ی کتابخانه جز شاخصه های هر استانی محسوب می شود اظهارداشت: باید از خیران، واقفین و افراد علاقه مند دعوت شود تا نهضت تجهیز و توسعه ی كتابخانه ها در استان فرهنگی اصفهان برپا شود و با مشاركت این افراد بتوانیم تا حدودی وضعیت كتابخانه ها و كتب استان را بهبود ببخشیم.

مدیر ارشد استان گفت: گرچه كه در حال حاضر كتابخانه های مربوط به كانون های فرهنگی مساجد و شهرداری ها و كتابخانه های عمومی نهاد كتابخانه ها در استان فعالیت می كنند ولی مجموعه ی اقدامات در شأن اصفهان نیست و اصلی ترین وظیفه ی این انجمن توسعه و ساماندهی این كتابخانه ها خواهد بود. 

زرگرپور در پایان افزود: رفع كمبود منابع در كتابخانه های استان و ایجاد فضاهای مناسب برای جذب مخاطب وبهسازی فضاهای كتابخانه های موجود در استان باید از مهمترین اولویت های اداره ی كل كتابخانه های عمومی استان باشد. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.