معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این محافل انس با قرآن کریم با هدف اهدای ثواب قرائت ها به امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد، گفت : براین اساس هرساله در ماه های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) ، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) ، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا ، تقویت باورهای دینی ، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» امسال در در 2780 بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است.

شرفخانی با اشاره به اینکه استمرار حرکت حسینی و ابلاغ پیام قیام امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا اتفاق افتاد ، تصریح کرد : بدین منظور برای تبیین حماسه حضرت زینب (س)، همایش رهروان زینبی در روز 12 ماه محرم با حضور بانوان در 351 امامزاده برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در روز سوم شهادت امام حسین (ع) محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم در امامزادگان برگزار می شود ، افزود : این محافل انس با قرآن کریم با هدف اهدای ثواب قرائت ها به امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار می شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار