مسئولیت آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران به شبکه رادیویی تهران واگذار و طی حکمی مدیر رادیو تهران به سمت مسئول هماهنگی و دبیر این کارگروه تخصصی منصوب شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، سعید معدن کن مدیر رادیو تهران از سوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان دبیر کارگروه آموزش و اطلاع رسانی معرفی شد. احمد صادقی، جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران نیز طی حکمی مدیر رادیو تهران را به سمت مسئول هماهنگی و دبیر این کارگروه تخصصی منصوب کرد.

 دکتر احمد صادقی، جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت فعالیت کارگروه آموزش و اطلاع رسانی، افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار صدا و سیما و رویکرد مدیریت جدید این سازمان، از این پس شبکه رادیو تهران مسئولیت این کارگروه را بر عهده دارد که پیش از این شبکه پنج سیما این مسئولیت را بر عهده داشت.

 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که یکی از مهمترین کارگروه های مجموعه شورای هماهنگی مدیریت بحران، همین کارگروه است، یادآور شد: مجموعه ای از کارها و اقدامات زیر ساختی  و مثبتی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران صورت گرفته که  نیاز به هم افزایی مدبرانه و دلسوزانه دارد و باید با فعالیت جهادی به سوی اهداف ترسیم شده حرکت کرد.
 به گفته دکتر صادقی، باید بسته های آموزشی سوانح در رسانه ها برای زمان حادثه در سطوح مختلف حادثه از هم اکنون تهیه شود.

سعید معدن کن، مدیر رادیو تهران خاطر نشان کرد:  بر اساس رویکرد و نگاه جدید در صدا و سیما، چشم انداز تازه ای برای شبکه رادیویی تهران طراحی شده که موضوع آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بر لزوم راه اندازی دوره های آموزشی، طراحی کتابچه های راهنما و  هم افزایی در اجرای برنامه های پیشگیرانه تاکید کرد.

 مدیر رادیو تهران افزود: پیشنهاد می کنم به غیر از این کارگروه ، یک پیوست اطلاع رسانی برای فعالیت تمامی کمیته های 16 گانه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در نظر گرفته شود.
دکتر عباس استاد تقی زاده، قائم مقام سازمان با اشاره به اهمیت رادیو در اطلاع رسانی در زمینه بحران گفت:  اجرای برنامه هایی که بتواند در زمینه اطلاع رسانی و آموزش شهروندان، قبل از وقوع بحران تاثیر بگذارد و راه اندازی یک کمپین آموزشی برای افزایش آمادگی شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با  اشاره به ایجاد زیرساخت های سامانه هشدار سریع زلزله  بر نقش رادیو در زمینه پاسخ و همچنین اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از آسیب های ناشی از اجزای غیر سازه ای تاکید کرد.
 آرش ظفری، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری ضمن تبریک به دبیر جدید کارگروه گفت: یکی از موضوعات ناآشنایی شهروندان با پایگاه های مدیریت بحران در مناطق 22گانه شهر تهران است که باید با طراحی برنامه هایی در رادیو تهران این پایگاه ها را به شهروندان معرفی کرد. همچنین باید محتوای آموزشی با محور مدیریت بحران در برنامه های رادیو تهران گنجانده شود و دوره های آموزش مدیریت بحران و ایجاد هماهنگی بیشتر بین رادیو و تلویزیون  در موضوع مدیریت بحران از دیگر موضوعات مهم در این زمینه است که باید مدنظر کارگروه قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار