معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین:121 مهد کودک شهری و روستایی در استان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ بهاره رحمانی‌ افزود: همه این مهدها خصوصی بوده و می‌توانند از نوزاد 6 ماهه تا کودک 6 ساله را پذیرش کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: منابع آموزشی مهدها کاملا تحت نظارت سازمان بهزیستی است و برای گروه سنی 3 تا 4 و 4 تا 5 سال از منابع مصوب سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای گروه سنی 5 تا 6 سال با توجه به اهمیت لزوم برخورداری از دانش و اطلاعات یکسان همه کودکان سطح استان و ایجاد آمادگی در آنها جهت ورود به دبستان، با تفاهمی که با آموزش و پرورش داشتیم از منابع آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به نحوه نظارت بر عملکرد مهدهای کودک بیان کرد: پس از ابلاغ شهریه و اعلام منابع آموزشی، کلیه مهدهای استان توسط بازرسین استان که شامل کارشناسانی از حوزه تخصصی اجتماعی، حراست و بازرسی است برای ارزیابی نحوه عملکرد مهدها در سه ماهه اول شروع سال تحصیلی اعزام می‌شوند.

رحمانی در خصوص موسیقی استفاده شده در مهدهای کودک گفت : موضوع طبیعت کودک است که با شنیدن موسیقی شاد شروع به فعالیت می‌کند اما مربیان مهدها حرکت آنها را به سمت انجام حرکات ورزشی اصلاح و هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.