یک نماینده مجلس گفت: لازم است مراقب اجرای درست مفاد برجام و اخذ تضمین‌های لازم در این زمینه باشیم.

جعفری: ایستادگی در برابر نفوذ دشمن با اجرای درست مفاد برجامبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای درست مفاد برجام، خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: لازم است مراقب اجرای درست مفاد برجام و اخذ تضمین‌های لازم در این زمینه باشیم و نباید نفوذ دشمن برای استحاله انقلاب و اسلام را نادیده گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه افزود: امروزه فلسطین، یمن و بحرین به ما اقتدا کرده و علیه طاغوت و قارون سعودی بپا خاستند و بنابراین ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب عبرت‌آموز بوده و خواهد بود.

جعفری گفت: امروزه در کشور برای شبه گفتمان میانه‌روی و اعتدال تعریف ناشده همه مسائل را درهم می آمیزند و کسانی که آرمان‌های امام و انقلاب را فریاد می‌زنند، رمی به افراط و مخالفت با دولت می‌کنند.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان با اشاره به اثرات برجام گفت: امروز به ازای هولوکاست غربی‌ها، برای ما هولوبرجام ساخته اند و در داخل با انتشار لیستی از مخالفان این سند اعلام می‌شود که در انتخابات نباید به آنها رای داد.

وی تاکید کرد: درباره برجام آنچه که قبای قانون برتن کرد، با ملاحظات و شروط مبرهن ولی‌امر مسلمین حجت عمل ماست و اگر دولتمردان با اراده و صبر و پایداری در برابر تحریم‌ها و  و نیز تهدید به جنگ‌افروزی‌های دشمنان می‌ایستادند، شاید بسیاری از بندهای برجام به گونه‌ای دیگر به فرجام می‌نشست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود ادامه داد: امروزه برای خروج از رکود اقتصادی و تورم و بیکاری لازم است دولت و مسئولان برنامه عملیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به این مشکلات افزود: در حوزه انتخابیه بنده برنامه‌های فرهنگی همانند راه‌اندازی کتابخانه‌ها و نیز  بهره برداری از راه‌های روستایی و پروژه مهم راه‌آهن گرگان_ بجنورد_ مشهد از مواردی است که بر زمین مانده و با توجه به شرایط فعلی برای به اتمام رسیدن این برنامه‌ها راهی طولانی در پیش است.

جعفری با انتقاد از بر زمین ماندن مصوبات سفرهای هیئت دولت و وزارتخانه‌ها به حوزه انتخابیه‌اش ادامه داد: مصوبات سفرهای هیئت دولت هنوز بر زمین مانده و خسارت‌های پی در پی سیل و جبران آنها به علت عدم تامین اعتبار توسط ستاد بحران کشور مشکل ساز شده است.

وی با اشاره به مشکلات سپرده‌گذاران در موسسه‌های مالی میزان و پدیده و اجرایی نشدن معوقات ایثارگران و جانبازان، درخصوص فعالیت بانک ها افزود: امروز بانکها با سودهای ترکیبی شبهه‌دار و عدم ارائه خدمات مورد انتظار مردم برای اقشار مختلف مشکل‌ساز شده اند.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان با انتقاد از عدم رفع سردرگمی ثبت‌نام کنندگان و نیز ساکنان مسکن مهر گفت: امروز باید برای رفع مشکل این قشر جامعه چاره‌ای اندیشیده شود.

جعفری در پایان تصریح کرد: دولت باید حذف ثروتمندان از یارانه‌ها و حمایت از زنان خانه‌دار و نیز موسسات بهزیستی و کمیته امداد را در راس برنامه‌های خود قرار داده و اگر به تقویت زیر ساخت های استان خراسان شمالی نپردازیم باید منتظر مهاجرت مردم آن استان باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار