نیویورک تایمز:

نگرانی آمریکا از حضور کشتی های روسی اطراف کابل های اینترنت

روزنامه نیویورک تایمز از نگرانی آمریکا در خصوص قطع احتمالی کابل های دریایی ارتباطی بوسیله روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز امروز در گزارشی از نگرانی آمریکا در خصوص قطع احتمالی کابل های اینترنتی دریایی جهان بوسیله روسیه خبر داد.

این روزنامه گزارش داد: زیر دریایی ها و کشتی های جاسوسی روسیه هم اکنون نزدیک کابل هایی که تمامی ارتباطات بین المللی اینترنت را برعهده دارند، فعالیت های گسترده ای دارند؛ مسأله ای که سبب نگرانی برخی نیروهای ارتش و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از برنامه ریزی روسیه برای قطع این خطوط در زمان های تنش آلود و درگیری شده است.

این روزنامه در ادامه افزود: این مسأله امروز از نگرانی هایی که در خصوص هدف گرفته شدن کابل های دریایی از سوی روسیه در زمان جنگ سرد نیز وجود داشت، فراتر رفته است. نیویورک تایمز در ادامه نوشت: نگرانی ها امروز در مورد اینکه کابل های فیبر نوری در برخی زمانها به منظور متوقف کردن تماسهای مستقیمی که دولتها، تأسیسات اقتصادی و افراد در کشورهای غربی به آن نیازمندند، از سوی روسیه قطع شود بسیار عمیقتر شده است.

نیویورک تایمز همچنین تصریح کرد با وجود این که هیچ شاهدی تا کنون در خصوص قطع کابل ها وجود ندارد؛ اما نگرانی های فزاینده ای از سوی مقامات ارشد آمریکا و مسئولان دستگاه های اطلاعاتی کشورهای هم پیمان درباره فعالیت نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان وجود دارد.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار