مدیرکل دانشجویان ‌غیر ایرانی وزارت علوم معتقد است برای جذب بیشتر دانشجویان ‌غیرایرانی ‌غیر بورسیه. می‌بایست به بحث شهریه دید رقابتی داشت.

‌صمد حاجی‌جباری مدیرکل دانشجویان‌ غیر ایرانی وزارت علوم،تحقیقات و فن‌آوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شهریه‌های دانشجویان ‌غیرایرانی ‌غیربورسیه در دانشگاه‌های کشور بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه‌ها تنظیم می‌شود و ما ‌دراین مورد مداخله‌ای نداریم.

وی ‌اظهار داشت: به دانشگاه‌ها توصیه می‌شود به موضوع شهریه با دید رقابتی نگاه کنند زیرا اگر این دید را نداشته باشند ممکن است در عمل موفقیت دانشگاه‌ها به حداقل برسد.

حاجی‌جباری ادامه داد: این دید رقابتی ‌در بحث شهریه صرفاً نباید محدود به داخل باشد زیرا به موازات ما سایر دانشگاه‌ها در کشورهایی مثل ترکیه، ‌امارات و .... در زمینه‌ی جذب دانشجو فعالیت می‌کنند و دانشجویانی از افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه پذیرش می‌کنند. ما باید بتوانیم در ‌بازار رقابتی بین‌المللی حضور داشته باشیم تا دانشجویان ‌غیرایرانی به دانشگاه‌های ما گرایش پیدا کنند.

وی در پایان اضافه کرد: با وجود اینکه سطح علمی بسیاری از دانشگاه‌ها ما از دانشگاه‌هایی همچون ترکیه و ‌امارات ‌بالاتراست اما اگر در زمینه‌ی شهریه سنجیده عمل نکنیم، ممکن است بحث کیفی کمرنگ‌تر شده و دانشجویان کمتر تحصیل در دانشگاه‌های کشور را انتخاب می‌کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار