افخم: اقدام دولت آمریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی غیر قابل قبول است

سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و غیر قابل قبول خواند.

افخم:اقدام دولت امریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی غیر قابل قبول استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای "مظفر خزاعی" تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و اقدام دولت آمریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی بدلایل واهی و بی‌پایه را غیرقابل قبول خواند.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه شماری از اتباع کشورمان به دلایل غیر موجه و اتهام نقض تحریم‌های غیر قانونی و نامشروع در آمریکا و چند کشور دیگر زندانی می‌باشند و در طی چند سال گذشته اقدامات و پیگیری‌های مستمر حقوقی و سیاسی برای اثبات بیگناهی و آزادی ایشان صورت گرفته است و این تلاش‌ها کماکان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: چند نفر از ایرانیانی که در خارج از امریکا دستگیر شدند , علی‌رغم درخواست و فشار آمریکا به کشورهای دیگر برای تحویل آنها به ایالات متحده , بیگناهیشان به اثبات رسیده و این افراد آزاد شده‌اند و پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد.  
 
افخم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است دستگیری اتباع خود به دلایل واهی و ادعای نقض تحریم ‌ها را غیر قانونی و خلاف حقوق بین‌الملل می‌داند، بر بیگناهی این افراد تاکید کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار