بعد از همکاری سایبری میان آمریکا و چین، اینبار انگلیس توافق سایبری را با اژدهای سرخ امضا کرد.

فصل تازه همکاری سایبری چین با غرببه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان سفر اخیر ژی جین پینگ به انگلیس، توافق سایبری میان دو کشور مانند توافق چین و آمریکا منعقد شد.

این اولین باری است که دو کشور در حوزه‌ی امنیت سایبر، با یکدیگر همکاری می‌کنند. چین و انگلیس متعهد شدند از جاسوسی سایبری برای سرقت اطلاعات تجاری یکدیگر و اطلاعات محرمانه‌ی شرکت‌های طرفین استفاده نکنند.

با توجه به موافقت دیوید کامرون و ژی جین پینگ در مورد ساخت نیروگاه اتمی در انگلیس، مسئله‌ی امنیت سایبر نیروگاه‌های هسته‌ای دو کشور را وادار کرد تا هرچه بیشتر به مسئله‌ی امنیت سایبر این نیروگاه‌ها فکر کنند.

برخی متخصصین هشدار دادند چین می‌تواند با استفاده از بدافزاری به نام «Logic bomb» زیرساخت‌های حیاتی انگلیس را به خطر بیندازد. این بدافزار داده‌ها را تخریب نمی‌کند اما سامانه‌ها را از دسترس خارج می‌سازد. به نظر کارشناسان این یکی از دلایل توافق چین و انگلیس است.

کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، گفت: «من فکر می‌کنم انگلیس بهترین شریک چین در غرب است.»

بعد از اینکه شرکت کروداسترایک، چین را، به حملات سایبری به شرکت‌هایی آمریکایی مهتم کرد و آمریکا مدعی پیمان‌شکنی چین شد، انگلیس برای جلب‌توجه چین، توافق سایبری با این کشور امضا کرد. ظاهراً انگلیس با این اقدام، قصد دارد خود را کشوری صادق در عرصه‌ی توافقات معرفی کند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

منبع سایبربان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.