با وجود آنکه کشورمان از نظر ذخایر و معادن سنگ‌های ساختمانی و تزیینی غنی است، اما پایین‌ترین میزان صادرات سنگ را دارد.

به گزارش  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آنکه کشورمان از نظر ذخایر و معادن سنگ‌های ساختمانی و تزیینی غنی است، اما پایین‌ترین میزان صادرات سنگ را دارد.

گفتنی است که مقصد اصلی صادرات سنگ ایران کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و روسیه است.

در این میان صادرات سنگ و محصولات معدنی می‌تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت و گاز باشد؛ اما مشکلات، موانع و هزینه بالای تمام شده تولید سنگ  از جمله عوامل عدم حضور پررنگ در بازارهای جهانی است.

کارشناسان این صنعت معتقد هستند که ماشین آلات و ابزار مناسب برای تولید فرآوری سنگ در کشور وجود دارد ولی بهره‌وری و تخصص کارگران بخش تولید پایین است که این موضوع و سنتی بودن روش‌های فرآوری سنگ، باعث شده قیمت تمام شده سنگ از جمله تراورتن که نسبت به بازارهای جهانی، قیمتی دو برابر دارد، بالا رود.

نباید فراموش کنیم که یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث رونق بخشی و آشنایی با تکنولوژی روز و ورود بازار سنگ ایران به بازارهای بین‌المللی شود، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و حضور پر رنگ در این نمایشگاه‌ها است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار